Badania empiryczne wpływu czynników klimatycznych i materiałowych na przyrost liczby spękań niskotemperaturowych nawierzchni podatnych
Ze środków pozyskanych z programu planuję sfinansować w 2019 r.
badania terenowe tych samych odcinków drogowych, które były
badane w latach 2012-2014 r. w ramach programu badawczego dla
GDDKiA. Wynikiem badań terenowych będzie przyrost liczby spękań
niskotemperaturowych po kolejnych 4 latach eksploatacji
nawierzchni, określony dla 80 odcinków pomiarowych. Pozyskane
podczas badań terenowych dane pozwolą na realizację
następujących celi działania badawczego:
1. Ocena wzrostu ryzyka powstawania spękań
niskotemperaturowych nawierzchni w wyniku starzenia się
nawierzchni i konkretnych warunków klimatycznych oraz
porównanie nawierzchni z podbudowami AC i z AC WMS pod kątem
ryzyka powstawania spękań niskotemperaturowych.
2. Stworzenie narzędzia do prognozowania liczby spękań
niskotemperaturowych nawierzchni w kolejnych latach jej
eksploatacji.
Informacje szczegółowe
- Program finansujący:
- MINIATURA
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Nauki (NCN) (National Science Centre)
- Porozumienie:
- DEC-2019/03/X/ST8/00338/2 z dnia 2020-03-12
- Okres realizacji:
- 2020-03-07 - 2021-02-06
- Kierownik projektu:
- dr hab. inż. Dawid Ryś
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Transportowej
- Wartość projektu:
- 49 500.00 PLN
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 1316 razy