Cyfrowy bliźniak autonomicznego doku pływającego, ku efektywniejszej, bezpieczniejszej i zautomatyzowanej eksploatacji doku pływającego - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Cyfrowy bliźniak autonomicznego doku pływającego, ku efektywniejszej, bezpieczniejszej i zautomatyzowanej eksploatacji doku pływającego

Celem projektu jest opracowanie modelu komputerowego, który będzie służył do symulowania procesów automatycznego dokowania i wzajemnych oddziaływań pomiędzy dokiem pływającym a statkiem. Model będzie także wykorzystywany do testowania systemów automatycznego sterowania dokiem. Wynikiem projektu ma być dostarczenie dla przemysłu okrętowego zaawansowanego programu symulacyjnego, który pozwala na szybką predykcję przebiegu procesu dokowania, aby unikać zagrożeń i wypadków. Znaczenie projektu dla PG polega na pogłębianiu współpracy z przemysłem stoczniowym i wprowadzaniu do niego rozwiązań innowacyjnych.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
DigiFloDock
Program finansujący:
Fundusze norweskie i EOG - Program Badania Stosowane
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Porozumienie:
NOR/POLNOR/DigFloDock/0009/2019-00 z dnia 2021-01-12
Okres realizacji:
2021-02-01 - 2024-04-30
Kierownik projektu:
dr inż. Aleksander Kniat
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Instytut Budowy Okrętów
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • MYKLEBUST VERFT AS (Norwegia)
  • University of Stavanger (Norwegia)
  • CoreMarine AS (Norwegia)
Wartość projektu:
6 300 000.00 PLN
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 1

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2022

  • Development of a Response Assessment Tool for a Floating Dock System
    Publikacja
    • J. Zhang
    • L. Li
    • M. C. Ong
    • O. El Beshbichi
    • A. Kniat

    - Rok 2022

    Docking operations of ships require a response assessment to ensure structural and personnel safety. Environmental loads and improper ballast adjustments are the main threats to the docking operations. They can cause severe structural damages and stability loss to a floating dock system which includes a floating dock and a docked vessel, even if the velocities of the dock and the vessel are very low during the docking process....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

wyświetlono 810 razy