Metody badawcze oporu toczenia, przyczepności i hałasu opon na nawierzchniach drogowych - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metody badawcze oporu toczenia, przyczepności i hałasu opon na nawierzchniach drogowych

Projekt dotyczy prac pre-normalizacyjnych dla metod pomiaru przyczepności, hałasu opon i oporu toczenia opon. Jest on rozwinięciem projektu MIRIAM w którym KKMiP bierze udział od roku 2009. W ramach projektu planowane jest wykonanie wielu badań pozwalających na określenie zapisów w przyszłych normach dotyczących technik pomiarowych podstawowych parametrów eksploatacyjnych opon. Politechnika Gdańska jest w skali światowej jedną z czołowych instytucji zajmujących się hałasem opon i oporem toczenia. Udział w projekcie będzie bardzo istotny dla samego projektu (niektóre urządzenia badawcze są jedynie na Politechnice Gdańskiej) jak i dla PG, gdyż umocni jej pozycję naukową i komercyjną. Projekt ROSANNE jest ścisle powiązany z innymi projektami realizowanymi, lub planowanymi przez KKMiP.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
ROSANNE
Program finansujący:
7 PROGRAM RAMOWY UE
Porozumienie:
605368 z dnia 2013-10-18
Okres realizacji:
2013-11-01 - 2016-10-31
Kierownik projektu:
prof. dr hab. inż. Jerzy Ejsmont
Realizowany w:
Wydział Mechaniczny
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • VTI (Szwecja)
  • ZAG (Słowenia)
  • DRD (Dania)
  • IFSTTAR (Francja)
  • FEHRL (Belgia)
  • DIN (Niemcy)
  • AIT (Austria)
  • BRRC (Belgia)
  • TRL (Wielka Brytania)
Wartość projektu:
3 016 938.00 EUR
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 1

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2018

  • Decreasing CO2 Emissions By Reducing Tire Rolling Resistance
    Publikacja

    The first motor vehicle was built by Nicolas Cugnot almost 250 years ago and since then there has been a continuous process of motor vehicles’ improvements, as well as development of new road pavements. The fuel crisis of the 70s of the 20th century made it clear to vehicle builders that measures should be taken to reduce vehicle fuel consumption and it contributed to an increased interest in electric vehicles. Although significant...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 123 razy