Opracowanie pełnego modelu HSI pieszego dwunożnego uwzględniającego interakcję pomiędzy pieszymi a konstrukcją kładki dla pieszych.
W ostatnich latach włożono dużo wysiłku w opracowanie modeli pieszego i procedur analitycznych umożliwiających wyznaczenie odpowiedzi dynamicznej kładki. Wciąż jednak najpopularniejszym i najprostszym sposobem modelowania obciążenia pieszym jest przyjęcie go jako bez masowych sił skupionych. Jednakże analizy dynamiczne wykorzystujące jedynie modele sił, nie mogą uwzględniać dynamicznych efektów mechanizmu ciała ludzkiego i wynikającego z tego HSI. Model sił opisuje tylko siły reakcji podłoża (GRF) wywierane przez pieszego, co prowadzi do zmniejszenia dokładności szacowanej odpowiedzi mostu. Część analiz wnioskodawczyni planuje przeprowadzić na Uniwersytecie w Mediolanie. Pracę mogłaby tam prowadzić pod okiem Profesor Marii Gabrielli Mulas, która jest cenionym autorytetem z zakresu modelowania obciążenia pieszymi na kładkach oraz dynamiki kładek dla pieszych. Współpraca, z osobą która ma duże doświadczenie, pozwoli na znaczne podniesie własnych kwalifikacji i z pewnością podniesie walory naukowe otrzymanych wyników. Wnioskodawczyni otrzymała zaproszenie od Uniwersytetu w Mediolanie, w roli profesora wizytującego. Wyjazd na staż pozwoli na nawiązanie długoterminowej współpracy międzynarodowej, a tym samym aplikowanie w innych konkursach naukowych i finasowanie ich z instytucji zewnętrznych o zasięgu międzynarodowym. Wyjazd odbyłby się w dwóch trzytygodniowych okresach. Na pierwszym wyjeździe zostaną rozpoczęte analizy i przeprowadzone wstępne badania. Z uwagi na pracochłonność analiz i czasochłonność obliczeń dynamicznych, po powrocie na uczelnię macierzystą, planuje się kontynuację prac i badań. Podsumowanie wszystkich zebranych materiałów wraz z opracowaniem wniosków końcowych planowane jest na drugiej część stażu na Uniwersytecie w Mediolanie, pod okiem Profesor Marii Gabrielli Mulas. Zaproponowana przez autorkę wniosku metoda będzie z pewnością nowatorskim rozwiązaniem i wkładem autorki w rozwój dziedziny dynamiki kładek dla pieszych. Wprowadzone sposoby modelowania pieszego dwunożnego pozwolą na lepsze oszacowanie parametrów dynamicznych konstrukcji, już na etapie projektowania, a tym samym pozwolą na optymalizację procesów projektowych w przyszłości.
Informacje szczegółowe
- Program finansujący:
- MINIATURA
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Nauki (NCN) (National Science Centre)
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik projektu:
- dr inż. Anna Banaś
- Realizowany w:
- Katedra Konstrukcji Inżynierskich
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 75 razy