System ekspercki wykorzystywany w trakcie przeglądu konstrukcji statku i utrzymywaniu jej w okresie eksploatacji oraz przy projektowaniu konstrukcji statków nowo-wybudowanych, oparty o analizę ryzyka
Celem projektu jest opracowanie ulepszonej metodologii, która będzie łączyła analizę opartą o wieloletnie dane z eksploatacji statków z metodami opartymi o elementy analizy ryzyka, bazujące na teorii niezawodności. Umożliwi to tworzenie wiarygodnych strategii przeglądów. Ponadto doprowadzi to do lepszego sposobu nadzorowania stanu konstrukcji, co spowoduje zmniejszenie ilości uszkodzeń, poprawienie stanu bezpieczeństwa oraz wpłynie na podniesienie poziomu ochrony środowiska morskiego.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- RISPECT
- Program finansujący:
- 7 PROGRAM RAMOWY UE
- Instytucja:
- Komisja Europejska
- Porozumienie:
- 218499 z dnia 2008-12-19
- Okres realizacji:
- 2008-10-01 - 2012-06-30
- Kierownik zespołu badawczego:
- prof. dr hab. inż. Janusz Kozak
- Realizowany w:
- Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- TWI LIMITED (Wielka Brytania)
- BUREAU VERITAS-REGISTRE INTERNATIONAL DE CLASSIFICATION DE NAVIRES ET D AERONEFS SA (Francja)
- ATLANTEC ENTERPRISE SOLUTIONS GMBH (Niemcy)
- CONSORZIO ARMATORI PER LA RICERCA S.R.L (Włochy)
- SERVICES FOR MARITIME MANAGEMENT S.R.L. (Włochy)
- SHIPBUILDERS AND SHIPREPAIRERS ASSOCIATION (Wielka Brytania)
- UNIVERSITY OF STRATHCLYDE (Wielka Brytania)
- UNIVERSITY OF NEWCASTLE UPON TYNE (Wielka Brytania)
- INSTITUTO DE SOLDADURA E QUALIDADE (Portugalia)
- INSTITUTO SUPERIOR TECNICO (Portugalia)
- Wartość projektu:
- 4 328 826.00 EUR
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 149 razy