System ważenia pojazdów w ruchu o dużej dokładności - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

System ważenia pojazdów w ruchu o dużej dokładności

Stacje ważenia pojazdów w ruchu instalowane są w celu zmniejszenia udziału pojazdów przeciążonych w ruchy drogowym. Systemy ważenia w ruchu są w stanie dokonać preselekcji i wytypować pojazdy potencjalnie przeciążone, które kierowane są do dokładniejszej kontroli prowadzonej przez funkcjonariuszy policji lub inspekcji transportu drogowego. Obecnie dokładność systemów WIM nie jest wystarczająca do przeprowadzenia całkowicie automatycznej kontroli, tak jak w przypadku np. fotoradarów do kontroli prędkości. Problem stanowi kalibracja urządzenia oraz jego wrażliwość na zmienne warunki ruchowe i temperaturowe. Projekt ma na celu opracowanie nowych algorytmów do automatycznej kalibracji systemów WIM, które znacznie poprawią dokładność danych i skuteczność wykrywania pojazdów przeciążonych. Projekt zakłada poprawę dokładności już działających stacji poprzez odpowiednie oprogramowanie, bez konieczności kosztownego przebudowywania całych systemów. W projekcie rozpatrzone zostaną następujące możliwości: wykorzystanie bieżących danych z ruchu oraz technik uczenia maszynowego, interakcja czujnik nawierzchnia, wpływ temperatury nawierzchni, wpływ prędkości pojazdu i oddziaływań dynamicznych. Grupą docelową projektu jest administracja drogowa oraz firmy świadczące usługi w zakresie instalacji i utrzymania stacji ważenia pojazdów w ruchu. Projekt ma charakter interdyscyplinarny łącząc dziedziny budownictwa, informatyki i elektroniki. Dzięki jego realizacji Politechnika Gdańska zyska nową kadrę naukową oraz nowe stanowisko badawcze w laboratorium badań drogowych. Wyniki projektu będą stanowiły atrakcyjny materiał do realizacji publikacji w prestiżowych czasopismach naukowych.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
HAWIM
Program finansujący:
LIDER
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Okres realizacji:
brak danych - brak danych
Kierownik projektu:
dr hab. inż. Dawid Ryś
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Transportowej
Typ zgłoszenia:
Krajowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 76 razy