Zarządzanie wiedzą w organizacjach turystycznych w czasie kryzysu. - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zarządzanie wiedzą w organizacjach turystycznych w czasie kryzysu.

Celem projektu jest zdobycie nowej wiedzy o zarządzaniu wiedzą w czasach kryzysu w organizacjach turystycznych. Znaczenie projektu - możliwość zatrudnienia studentów i doktorantów WZiE przy realizacji projektu oraz międzynarodowe publikacje z IF będące jego rezultatem.

Informacje szczegółowe

Program finansujący:
OPUS
Instytucja:
Narodowe Centrum Nauki (NCN) (National Science Centre)
Porozumienie:
UMO-2022/45/B/HS4/02631 z dnia 2023-01-19
Okres realizacji:
2023-01-19 - 2026-01-18
Kierownik projektu:
dr hab. inż. Małgorzata Zięba
Realizowany w:
Katedra Zarządzania
Wartość projektu:
439 200.00 PLN
Typ zgłoszenia:
Krajowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 2

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2024

  • Knowledge management and disaster management in tourism industry
    Publikacja

    Purpose – This conceptual paper aims to present the results of the literature analysis devoted to the application of knowledge management and its processes in the situation of a crisis caused by a natural disaster. On the basis of the analysed papers, the theoretical model linking knowledge management and crisis management for the tourism industry has been proposed. Findings - The proposed theoretical model presents the role of...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Managing knowledge in a tourism crisis: case study from Poland
    Publikacja

    - Rok 2024

    Purpose: This study deals with a tourism organisation from Poland, which experienced not only the COVID-19 pandemic, but also the close war situation in Ukraine which caused a significant decrease in tourist traffic and revenues. Since, based on the literature, knowledge management can be useful for crisis management, this study aims to explore the role and usefulness of KM during crisis situations in tourism. Methodology: Qualitative...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 353 razy