Zmniejszenie nasilenia ruchu drogowego poprzez stworzenie korzystnych warunków dla ruchu pieszego i rowerowego
Projekt FLOW MG-5.3-2014 dotyczy prac nad redukcją zatłoczenia w ruchu miejskim. Pozytywne skutki usprawnień ruchu pieszych i rowerzystów w celu redukcji zatłoczenia są powszechnie znane, ale z punktu widzenia kształtowania polityki, transport nie-samochodowy nadal głównie postrzegany jako "dobrze mieć alternatywę". Projekt FLOW przyczyni się do zmiany paradygmatu postrzegania ruchu pieszych i rowerzystów w celu skutecznego złagodzenia zatorów w ruchu miejskim. Konsorcjum FLOW, zrzeszające europejskich zwolenników transportu pieszego i rowerowego wyraża przekonanie, że jest zobowiązane do zrównania warunków dla zmotoryzowanych i niezmotoryzowanych w miastach europejskich, aby skutecznie zmniejszyć przeciążenie w ruchu miejskim. Stosunek kosztów do korzyści, skrócenie czasu dojazdu, zwiększenie dostępności, oszczędzanie energii i ochrona klimatu, poprawa atrakcyjności miast to tylko niektóre atrybuty projektu FLOW.
Członkowie konsorcjum FLOW są w czołówce miast posiadających wiedzę w jaki sposób skutecznie wprowadzić i rozwinąć ruch pieszy i rowerowy w miastach europejskich. Miasta mające sprostać wzrostowi ruchu zwykle nie mają ani przestrzeni, ani funduszy, ani akceptacji społecznej dla rozbudowy infrastruktury drogowej lub środków ograniczających ruch samochodowy.
Zadaniem Politechniki Gdańskiej w projekcie będzie merytoryczne wsparcie miasta Gdyni modelowaniu krótkich podróży (do 2-3 km) z podziałem środków transportu na pieszych, rowerzystów i transport zbiorowy oraz w opracowaniu środków i metod redukcji ruchu samochodowego.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- FLOW
- Program finansujący:
- HORYZONT 2020
- Instytucja:
- Komisja Europejska
- Porozumienie:
- 635998 z dnia 2015-04-14
- Okres realizacji:
- 2015-05-01 - 2018-05-01
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr hab. inż. Jacek Oskarbski
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Transportowej
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- POLIS – Promotion of Operational Links with Integrated Services (Belgia)
- European Cyclists’ Federation (Belgia)
- Wuppertal Institute for Climate, Environment and Energy (Niemcy)
- Walk21 (Wielka Brytania)
- Forum des Laboratoires Nationaux Europeens de Recherche Routier (Belgia)
- Munich (Niemcy)
- Sofia Urban Mobility Centre (Bułgaria)
- PTV Planung Transport Verkehr AG (Niemcy)
- Budapest University of Technology and Economics (BUTE) (Węgry)
- Traject Mobility Management (Belgia)
- Rupprecht Consult – Forschung & Beratung GmbH (Niemcy)
- Dublin City Council (Irlandia)
- Budapest - BKK (Węgry)
- Lisbon (Portugalia)
- Wartość projektu:
- 3 781 696.00 EUR
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 249 razy