Abstrakt
The paper presents a method of computational and experimental analysis of the process of water entry of an amphibious vehicle. The computational method is based on the Reynolds Averaged Navier-Stokes Equations (RANSE) solver and the xperiment was carried out in the towing tank at Ship Design and Research Centre S.A. with the use of a scale model. The analysis was focused on the safety of water entry, i.e. the maximum pitch and roll angles, the maximum acceleration, as well as the occurrence and degree of flooding of bonnet and windscreen. Both the computations and the experiment have revealed that in the case of free water entry, i.e. without braking, the water covers the windscreen even at a moderate slope of the beach (10°); however, if braking of the wheels during the water entry process were possible, the flooding of the bonnet and windscreen could be avoided even at a steep slope (30°).
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
The Archives of Automotive Engineering - Archiwum Motoryzacji
nr 56,
strony 5 - 13,
ISSN: 1234-754X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Gerigk M., Kraskowski M., Burciu Z.: Analysis of the process of water entry of an amphibious vehicle// The Archives of Automotive Engineering - Archiwum Motoryzacji. -Vol. 56., nr. 2 (2012), s.5-13
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 118 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Practical aspects of design and operation of amphibious craft for rescue purposes
- M. Gerigk,
- T. Abramowicz-Gerigk,
- Z. Burciu