Does system of local government subsidisation fulfil revenue equalisation function? Evidence from Poland - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Does system of local government subsidisation fulfil revenue equalisation function? Evidence from Poland

Abstrakt

The article will discuss functions that should pursue general grants. One of them is revenue equalization. To achieve it after applying the mechanism of subsidising revenues should be reduced. In addition, to be completed, the size of the support should be inversely proportional to achieved own revenues. Besides the theoretical analysis, which will present the general grants structure and the ability of fulfilling revenue equalisation function, in the article there will be presented the results of studies showing changes in the revenue gap after the application of the grant mechanism and the correlation between own revenue and the amount of funds from selected parts of the general grant.

Cytowania

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 6

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 47 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Oeconomia Copernicana nr 8, wydanie 4, strony 523 - 535,
ISSN: 2083-1277
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Sekuła A.: Does system of local government subsidisation fulfil revenue equalisation function? Evidence from Poland// Oeconomia Copernicana. -Vol. 8., iss. 4 (2017), s.523-535
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24136/oc.v8i4.32
Bibliografia: test
  1. Bronić M., & Bajo, A. (2007). Assessments of the effectiveness of the Croatian fiscal equalisation model. Financial Theory and Practice, 31(1). otwiera się w nowej karcie
  2. Bröthaler, J., & Getzner, M. (2011). Fiscal autonomy and total government ex- penditure: an Austrian case-study. International Advances in Economic Re- search, 17(2). doi: 10.1007/s11294-011-9301-8. otwiera się w nowej karcie
  3. Eccleston, R., & Woolley, T. (2015). From Calgary to Canberra: resource taxation and fiscal federalism in Canada and Australia. Publius -The Journal of Federal- ism, 45(2). doi: 10.1093/publius/pju039. otwiera się w nowej karcie
  4. Heinemann, A. (2012). Horizontal or vertical? The future of the German fiscal equal- isation system. Wirtschaftsdienst, 92(7). doi: 10.1007/s10273-012-1406-z. otwiera się w nowej karcie
  5. Islam, M., & Choudhury, S. (1990). Testing the exogeneity of grants to local gov- ernments. Canadian Journal of Economics, 23(3). doi: 10.2307/135654. Local Data Bank. https://bdl.stat.gov.pl/BDL/start. otwiera się w nowej karcie
  6. Lotz, J. (2006). Accountability and control in the financing of local government in Denmark. OECD Journal on Budgeting, 5(2). doi: 10.1787/budget-v5-art11-en. otwiera się w nowej karcie
  7. Ministry of Finance. Retrieved form http://www.mf.gov.pl/pl/ministerstwo- finansow/dzialalnosc/finanse-publiczne. otwiera się w nowej karcie
  8. Oulasvirta, L. (1997). Real and perceived effects of changing the grant system from specific to general grants. Public Choice, 91(3/4). doi: 10.1023/A:1004987824891. otwiera się w nowej karcie
  9. Petchey, J. (2011). Fiscal capacity equalisation of the Australian states. Australi- an Economic Review, 44(2). doi: 10.1111/j.1467-8462.2011.00636.x. otwiera się w nowej karcie
  10. Peternek, P., & Kośny, M. (2011). Comments concerning correlation coefficient significance testing. Zeszyty Naukowe, 20.
  11. Sekuła, A. (2009). System of specific grants for local government units in Poland. In M. Bucek, R. Capello, O. Hudec & P. Nijkamp (Eds.). 3rd Central Europe- an Conference in Regional Science. Kosice: Technical University. doi: 10.13140/2.1.1557.5842. otwiera się w nowej karcie
  12. Sekuła, A. (2015). General grants and development -a relationship without a fu- ture? The effects of the structure of general grants on the development of local government units in Poland. Lex Localis -Journal of Local Self-Government, 13(4). doi: 10.4335/13.3.915-932(2015). otwiera się w nowej karcie
  13. Sekuła, A., & Basińska, B. (2014). Why do subsidies not promote development? An attempt at identifying the reasons why general grants have no effect on in- vestment expenditures. Prace Naukowe Wrocław University of Economics, 331. doi: 10.15611/pn.2014.331.14. otwiera się w nowej karcie
  14. Shah, A. (2016). Fiscal policies for coordinated urban-rural development and their relevance for China. Public Finance & Management, 16(1). otwiera się w nowej karcie
  15. Starkie, D. (1984). The specific effect of specific road grants in South Australia. Australian Economic Papers, 23(42). doi: 10.1111/j.1467-8454.1984 .tb00071.x. otwiera się w nowej karcie
  16. Swianiewicz, P. (2016). Horizontal equalization of local government finance -Euro- pean experience. Studia Regionalne i Lokalne, 63(1). doi: 10.7366/ 1509499516302. otwiera się w nowej karcie
  17. Turley, G., Flannery, D. & McNena, S. (2015). A needs and resources assessment of fiscal equalisation in the Irish local government system. Economic & Social Review, 46(3). otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 107 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi