Foreign Entry Modes of High-tech Firms in Poland - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Foreign Entry Modes of High-tech Firms in Poland

Abstrakt

The main objective of the article is to present the role and importance of foreign entry modes in internationalization process and their key determinants. Research methods: A quantitative research design was used. A survey was conducted on the sample of 263 firms operating in high‐tech industries in the territory of Poland. To verify the assumed hypotheses the statistical instruments were used including Chi‐Square test and Cramer's V contingency coefficient. Findings: The investigated high‐tech firms adopt a whole range of entry modes in their internationalization process. However, research results show that the choice of foreign entry modes is determined by the size of the company, pace of internationalization and internationalization intensity (measured by TNI index), namely bigger firms, born global and firms with high internationalization index are more likely to use more advanced and entry modes characterized by high‐control.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
Opublikowano w:
Studia Universitatis Babes-Bolyai.Negotia nr 62, wydanie 2, strony 23 - 34,
ISSN: 1224-8738
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Daszkiewicz N.. Foreign Entry Modes of High-tech Firms in Poland. Studia Universitatis Babes-Bolyai.Negotia, 2017, Vol. 62, iss. 2, s.23-34
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.24193/subbnegotia.2017.2.02
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 127 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi