Abstrakt
Recently, there has been a significant development of ecological propulsion systems, which is in line with the general trend of environmentally friendly “green shipping”. The main aim is to build a safe, low-energy passenger ship with a highly efficient, emission-free propulsion system. This can be achieved in a variety of ways. The article presents the main problems encountered by designers and constructors already at the stage of designing the unit. The research conducted made it possible to create a design with an effective shape of the hull, with the prospect of an energy-efficient and safe propulsion system with good manoeuvrability. The scope of the research included towing tank tests, recalculation of the results in full-scale objects and a prediction of the energy demand of the propulsion system. The results obtained were compared to indicate power supply variants depending on the hull shape.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/pomr-2021-0032
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 28,
strony 35 - 43,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2021
- Opis bibliograficzny:
- Karczewski A., Kunicka M.: INFLUENCE OF THE HULL SHAPE ON THE ENERGY DEMAND OF A SMALL INLAND VESSEL WITH HYBRID PROPULSION// Polish Maritime Research -Vol. 28,iss. 3 (2021), s.35-43
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/pomr-2021-0032
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 165 razy