Innovative Railway Stations - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Innovative Railway Stations

Abstrakt

In relation to modern demographic trends, evolving technologies and environmentfriendly solutions increases the potential of rail considered as sustainable form of public transport. Contemporary tendencies of designing railway stations in Europe are focused on lowering energy consumption and reducing carbon emission. The main goal of the designers is to create a friendly and intuitive space for its users and at the same time a building that uses renewable energy sources and minimizes negative impact on the environment by the increase of biologically active areas, reuse of rainwater and greywater, innovative heating and cooling solutions and reduction of energy losses. The optimisation of a life circle in railway architecture introduces new approach to passenger service. Examples mentioned in the content of this article help to synthesize changes in approach to the design within the context of sustainability.

Cytowania

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 4

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 118 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
Tytuł wydania:
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, Volume 245 strony 1 - 9
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Rzepnicka S., Załuski D..: Innovative Railway Stations, W: IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, Volume 245, 2017, ,.
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1088/1757-899x/245/8/082009
Bibliografia: test
  1. European Commision, White Paper 2011 -"Roadmap to a Single European Transport Area", pp. 9, 2011.
  2. J. Ross, J., "Railway Stations-Planning, Design & Management", Architectural Press, Oxford, 2000.
  3. D. Załuski, "Innowacyjne dworce kolejowe", Architektura-Murator, no 1, 2016.
  4. D. Załuski, "Linia LGV Rhin-Rhone", Rynek Kolejowy, no 10, 2012.
  5. AREP, "Gare de Belfort-Montbéliard TGV", Dossier de Presse, December 2011. otwiera się w nowej karcie
  6. AREP, "Gare de Besançon Franche-Comté TGV", Dossier de Presse, December 2011. otwiera się w nowej karcie
  7. Eden Business Analysis, "Accrington Eco Rail Station Project-Research Findings", Report for Lancashire County Council, 11 May 2011. otwiera się w nowej karcie
  8. Accrington EcoStation Goes Live", SusStation Newsletter, no 2, December 2010 otwiera się w nowej karcie
  9. SBS Architects LTD., "Accrington Eco Railway Station -Design Report", September 2010.
  10. P. Luy, "Grüner Bahnhof -ein neuer Standard für die Empfangsgebäude der Zukunft" http://www1.deutschebahn.com/ecm2-susstation/start/projects/project_stationgreen.html/ , 10.03.2017.
  11. DB Station&Service AG, "Grüner Bahnhof", March 2015.
  12. Polskie Koleje Państwowe S.A. "Tender dossier" November 2014 http://pkpsa.pl/pkpsa/przetargi/przetarg/przetarg.html?id=4557 , 11.03.2017.
  13. B. Edwards, "The Modern Station. New approaches to railway architecture.", E & FN Spon, Oxford, pp.181, 1997. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 152 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi