Pounding mitigation of a short-span cable-stayed bridge using a new hybrid passive control system - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Pounding mitigation of a short-span cable-stayed bridge using a new hybrid passive control system

Abstrakt

This paper investigates the effectiveness of a new hybrid passive control system on the seismic response of an existing steel cable-stayed bridge considering the pounding effect. The proposed hybrid passive control system comprises a seismic isolator and a metallic damper. The bridge is located in a high seismic zone and has suffered several damages including the earthquake-induced pounding damage during the 1988 earthquake. Thereby, the proposed hybrid passive control system was investigated for seismic retrofitting of the bridge to mitigate the seismic damages due to future earthquakes. The hybrid control system was placed at the bridge ends and the tower–deck connection. A detailed three-dimensional finite element model of the bridge was created and validated with the earlier experimental results. A comparative analysis was performed through a series of nonlinear dynamic time-history analyses on the bridge equipped with the proposed and other control systems. The results showed that the hybrid control system reduced the bridge’s longitudinal seismic displacement, mitigated the pounding of the bridge with abutments and improved the overall seismic performance of the bridge.

Cytowania

  • 8

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 8

    Scopus

Autorzy (7)

  • Zdjęcie użytkownika Master of Science Alireza Tabrizikahou

    Alireza Tabrizikahou Master of Science

  • Zdjęcie użytkownika  Ahad Javanmardi

    Ahad Javanmardi

  • Zdjęcie użytkownika  Hamid Mohammad-Sedighi

    Hamid Mohammad-Sedighi

  • Zdjęcie użytkownika  Zainah Ibrahim

    Zainah Ibrahim

  • Zdjęcie użytkownika  Khaled Ghaedi

    Khaled Ghaedi

  • Zdjęcie użytkownika  Fuyun Huang

    Fuyun Huang

  • Zdjęcie użytkownika  Mieczysław Kuczma

    Mieczysław Kuczma

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
Publikacja w czasopiśmie
Opublikowano w:
ENGINEERING ANALYSIS WITH BOUNDARY ELEMENTS nr 134, strony 625 - 636,
ISSN: 0955-7997
ISSN:
09557997
Rok wydania:
2022
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.enganabound.2021.10.020
Weryfikacja:
Brak weryfikacji

wyświetlono 72 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi