Abstrakt
Currently, the number of scenarios for using VR (Virtual Reality) technology grows every year. Yet, there are still issues associated with it, related with the performance of the mobile device itself. The aim of this work is to perform an analysis of the effectiveness of virtual reality applications in case of mobile platforms. We put the main emphasis on examining the performance and efficiency of four different hardware and software platforms, evaluated in a number of research scenarios, related with typical user activities. The performance of various consumer devices running Android OS was assessed using selected benchmark applications. Additionally, a custom-build environments was also created to facilitate further testing, including an enhanced HCI (Human-Computer Interface) linking the mobile device, head-mounted googles, and a powerful desktop PC. The performed tests and obtained results can aid any interested individual when choosing the right mobile device, as well as config uring the VR environment, for various UX (User Experience) purposes.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2022
- Opis bibliograficzny:
- Falkowski-Gilski P., Fidurski K.: Study on VR Application Efficiency of Selected Android OS Mobile Devices// / : , 2022,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.5220/0011536400003318
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 102 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Study on AR Application Efficiency of Selected iOS and Android OS Mobile Devices
- M. Zamłyńska,
- A. Lasota,
- G. Debita
- + 1 autorów