Światło dzienne w projektowaniu? Rezultaty badań ankietowych i ćwiczeń analityczno-projektowych wśród studentów architektury i urbanistyki z tematyki oświetlenia dziennego
Abstrakt
Artykuł przedstawia wyniki badań ankietowych i ćwiczeń analitycznych dotyczących oceny oświetlenia dziennego (percepcja, wiedza, preferencje) przeprowadzonych wśród 140 studentów architektury. Wyniki mogą sugerować, że percepcja i opis oświetlenia dziennego opierał się na intuicji respondentów. Analiza udzielonych odpowiedzi ilustruje, że na umiejętność krytycznej interpretacji zaobserwowanych warunków oświetlenia i projektowego zastosowania wniosków z analizy oświetleniowej wpływa znajomość parametrów modelowania i oceny światła dziennego.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Materiały Konferencyjne. XXVI Krajowa Konferencja Oświetleniowa Technika Świetlna 2018
- ISSN:
- 1506-6223
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Sokół N., Martyniuk-Pęczek J.: Światło dzienne w projektowaniu? Rezultaty badań ankietowych i ćwiczeń analityczno-projektowych wśród studentów architektury i urbanistyki z tematyki oświetlenia dziennego// Materiały Konferencyjne. XXVI Krajowa Konferencja Oświetleniowa Technika Świetlna 2018/ ed. Prof. dr hab. inż. Wojciech Żagan Warszawa: Polski Komitet Oświetleniowy SEP, 2018,
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 124 razy