Abstrakt
Pracę poświęcono prezentacji najważniejszych właściwości elektrycznego układu napędowego z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym klatkowym. Wskazano na zalety takiego napędu potwierdzając je wynikami symulacji i eksperymentów. Zaprezentowano pokazano prototyp pięciofazowego silnika indukcyjnego, przedstawiono jego charakterystyki statyczne w stanach pracy bezawaryjnej jak też przy uszkodzeniach faz uzwojenia stojana. Wykorzystując model symulacyjny polowy uzyskano charakterystyki mechaniczne, które porównane z pomiarami laboratoryjnymi prototypu silnika o mocy 5,5 kW. Zaprezentowano model matematyczny pięciofazowego silnika indukcyjnego klatkowego. Pokazano strukturę układu regulacji prędkości z wykorzystaniem zasady sterowania polowo zorientowanego i synchronizacji harmonicznych strumienia wirnika. Prawidłowe działanie układu regulacji potwierdzono wynikami testów laboratoryjnych.
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Innowacje, pomiary i bezpieczeństwo w elektroenergetyce strony 14 - 26
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Guziński J., Kostro G. A., Strankowski P., Morawiec M., Wilczyński F.: Właściwości napędowe pięciofazowego silnika indukcyjnego klatkowego// Innowacje, pomiary i bezpieczeństwo w elektroenergetyce/ ed. Dr hab. inz. Stanisław Czapp Gdańsk: Infotech, 2017, s.14-26
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 431 razy