Abstrakt
W każdym układzie napędowym należy zastąpić obraz przepływu mocy opisany dotychczas powszechnie stosowanym wykresem Sankey’a spadku mocy zgodnego z kierunkiem przepływu mocy proponowanym przez autora wykresem wzrostu mocy w układzie przeciwnego do kierunku przepływu mocy. Należy więc opisywać straty i sprawność energetyczną a także pole pracy każdego silnika i układu napędowego jako zależne od wielkości fizycznych niezależnych od strat występujących w silniku i w układzie. Takimi wielkościami fizycznymi jest prędkość (kątowa lub liniowa) oraz obciążenie (moment lub siła) silnika opisane współczynnikami prędkości i obciążenia a zmieniające się w polu pracy silnika i układu. Konsekwencją proponowanego spojrzenia jest w napędzie hydrostatycznym konieczność zastosowania współczynników strat energetycznych w modelach matematycznych strat występujących w elementach napędu. Przedstawiono równania definicyjne współczynników strat energetycznych nazwanych przez autora współczynnikami ki.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Badanie, konstrukcja, wytwarzanie i eksploatacja układów hydraulicznych strony 91 - 113
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Paszota Z.: Współczynniki strat energetycznych w elementach napędu hydrostatycznego// Badanie, konstrukcja, wytwarzanie i eksploatacja układów hydraulicznych/ ed. A. Klich, A. Kozieł, E. Palczak Gliwice 2013: Instytut Techniki Górniczej KOMAG, 2013, s.91-113
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 112 razy