Abstrakt
This article describes the design of the unmanned surface vessel (USV) and the algorithms for planning the trajectories to be followed on measurement missions. The algorithms take account of the dynamically varying impacts of external forces (wind and surface current) on the vessel's motion. Feedback loops enable the counteraction of external factors that cause disturbance to the desired trajectory. The sensors installed on the vessel provide information about the surroundings and adjust the parameters of its motion to provide optimum completion of the planned trajectory and to prevent collisions with fixed and moving obstacles. The nature of the hydrographic work planned to be carried out by the craft requires that it be designed with the following features: shallow draft, high stability, the absence of interference of the measurement sensors by the engine, and high energy efficiency. These features will give a competitive advantage over similar platforms available on the market.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Opublikowano w:
-
KSCE Journal of Civil Engineering
strony 231 - 235,
ISSN: 1226-7988 - Tytuł wydania:
- 2018 Baltic Geodetic Congress (BGC Geomatics) strony 231 - 235
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Pyrchla K., Pyrchla J., Kantak T.: Hydrographic Multisensory Unmanned Watercraft// 2018 Baltic Geodetic Congress (BGC Geomatics)/ Olsztyn Polska: IEEE, 2018, s.231-235
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/bgc-geomatics.2018.00050
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 116 razy