prof. dr hab. inż. Janusz Kozak
Employment
Publications
Filters
total: 77
Catalog Publications
-
Fatigue properties of laser welded steel sandwich panel.
PublicationPrzedstawiono wyniki badań laboratoryjnych paneli SANDWICH, prowadzonych w Kat. TOiOO Wydz. OiO na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Przedstawiono program badań, omówiono założenia procedur badawczych i konstrukcję stanowisk testowych. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów z wynikami prezentowanymi w literaturze. Przedstawiono propozycję algorytmu szacowania trwałości zmęczeniowej konstrukcji spawanych laserowo.
-
Fatigue of the ship structure.
PublicationZaprezentowano wyniki prac badawczych zachowania paneli SANDWICH pod obciążeniem zginającym. Prace prowadzone były w Kat. Technol. Okrętów i Obiektów Oceanotechn. Wydz. OiO i obejmowały między innymi badania konstrukcji w skali rzeczywistej. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów z wynikami prezentowanymi w literaturze.
-
Research on deformations of laser-welded joint of a steel sandwich structure model.
PublicationPrzedstawiono problemy związane z zachowaniem złącza laserowego pod obciążeniem zginającym. Pokazano wyniki badań laboratoryjnych dla określenia mechanizmu pracy złącza i przedyskutowano uzyskane rezultaty.
-
Strength tests of steel sandwich panel.
PublicationPrzedstawiono wyniki badań laboratoryjnych paneli SANDWICH, prowadzonych w Kat. Technol. Okr. i Obiekt. Oceanotech. Wydz. OiO, na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów z wynikami prezentowanymi w literaturze.
-
Metalowy sandwich - nowa technologia konstrukcji jednostek morskich.
PublicationPrzedstawiono możliwości stosowania nowoczesnej konstrukcji jaką stanowią stalowe panele spawane laserowo na elementy struktury kadłuba wyczynowych jednostek morskich. Pokazano zalety i ograniczenia takich rozwiązań, zaprezentowano dostępne informacje (w tym z badań własnych) na temat ich własności.
-
Numerical assessment of the fatigue crack propagation in ship structuraldetails.
PublicationPrzedstawiono podejście teoretyczne pozwalające na modelowanie rozwoju pęknięcia w konstrukcji kadłuba okrętu. Omówiono założenia i procedurę realizacyjną. Pokazano wyniki badań rzeczywistych modeli konstrukcji kadłuba-skrzyżowanie wiązań ramowych o jednakowej wysokości. Dokonano porównania i krytycznej analizy wyników uzyskanych na drodze teoretycznej z wynikami badań rzeczywistych.
-
Stalowe panele typu SANDWICH - nowe elementy konstrukcji statku. IX Krajowa Konferencja Mechaniki Pękania.
PublicationPrzedstawiono ideę zastosowania do konstrukcji kadłuba statku stalowego panelu typu Sandwich. Panele te mogą być użyte na konstrukcje pokładów, grodzic czy ścianek. Jednakże aby mogły być stosowane w konstrukcji kadłuba, należy posiadać informacje na temat ich własności technologiczno-wytrzymałościowych. W referacie przedstawiono badania laboratoryjne paneli SANDWICH prowadzone w Katedrze Technologii Okrętów, Systemów Jakości...
-
Fatigue tests of steel Sandwich panel. Fifth International Conference on Marine Technology and Transportation.
PublicationW referacie przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych paneli SANDWICH prowadzonych w Katedrze Technologii Okrętów, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa Wydziału OiO na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów w wynikami prezentowanymi w literaturze.
-
Strength tests of steel sandwich panel
PublicationPrzedstawiono wyniki badań laboratoryjnych elementarnego, teowego złącza spawanego laserowo, których celem było określenie pola odkształceń i naprężeń w strefie przyspoinowej. Uzyskane wyniki wskazują na potrzebę bardzo starannego modelowania konstrukcji spawanych laserowo przy obliczeniach MES. W pracy zaprezentowano wyniki badań konstrukcji rzeczywistej pod statycznym obciążeniem ściskającym, które porównano z rezultatami analizy...
-
Problemy przebudowy jachtu ''Gedania''
PublicationPrzedstawiono problemy technologiczne zaistniałe w trakcie procesu rewitalizacji stalowego jachtu Gedania. Pokazano założenia przebudowy, przyjęte rozwiązania realizacyjne a wreszczie metody jej wykonywania. Omówiono wybrane elementy procesu technologicznego.
-
Strength tests of steel sandwich panel
PublicationPrzedstawiono wyniki badań laboratoryjnych elementarnych złączy spawanych laserowo i paneli SANDWICH, prowadzonych w Katedrze Technologii Okrętów i Obiektów Oceanotechnicznych WOiO, na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Dokonano analizy zachowania połączenia podczas procesu obciążenia. Przedstawiono wyniki numerycznego zamodelowania własności złącza. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów analizy numerycznej z wynikami z badań...
-
Selected problems on application of steel sandwich panels to marine
PublicationW pracy przedstawiono wybrane problemy stosowania stalowych laserowo spawanych paneli w konstrukcji statku. Problemy te wynikają ze specyfiki cienkiej, spawanej laserowo konstrukcji stalowej i obejmują szerokie spektrum zagadnień począwszy od własności wytrzymałościowychy elementarnego połączenia teowego spawanego laserowo poprzez łączenie paneli ze sobą a skończywszy na integracji paneli z konstrukcją tradycyjną.
-
Damage tests of the single shell ship fuel tank with additional elastic protective coating
PublicationWejście na mieliznę lub kolizja średniej wielkości np. kontenerowca może doprowadzić do zanieczyszczenia środowiska Morza Bałtyckiego paliwem uwolnionym z rozszczelnionych, jednoposzyciowych zbiorników dennych, a ilość tego paliwa może być znaczna. W związku z tym podjęto prace badawcze zmierzające do opracowania sposobu obniżenia ryzyka rozlewu paliwa w wypadku kolizji poprzez wprowadzenie drugiej bariery ochronnej. Idea pomysłu...
-
Analiza awarii masztów na STS Pogoria
Publication''Pogoria'' - żaglowiec szkolny uczestniczyła w trakcie ''TALL SHIP RACE 2009'' w rejsie na trasie Gdynia-St.Petesburg. W dniu 7 lipca 2009 roku w trakcie bezpośredniej rywalizacji z płynącą obok siostrzaną - nieco młodszą - ''Kaliakrą'' (jacht płynął lewym halsem, kursem 055, przy wietrze ESE o sile 6B), podczas nadmiernego wyostrzenia do wietru, nastąpiło złamanie fokmasztu, a w konsekwencji - pozostałych dwóch masztów. W artykule...
-
Problems with modelling the strength properties of sailing vessels rigging ropes
PublicationThis article presents the basic parameters of soft ropes: natural fibre ropes, soft wire ropes and synthetic fibre ropes used for running rigging. There are only several materials still used for the production of natural fibre ropes, including cotton, jute, hemp, sisal and manila hemp. The most commonly used soft wire ropes are twisted pair ropes; for smaller diameters there is a 6x19M - FC rope and for larger diameters – 6x37M...
-
Problems of analysis of axially loaded steel behavior under laser welded panel
PublicationWprowadzanie do praktyki nowych rozwiązań konstrukcyjnych wymaga posiadania danych wejściowych do procesu modelowania ich zachowania. Takim nowym elementem jest stalowy, spawany laserowo panel typu sandwich. W pracy pokazano wy-brane problemy towarzyszące modelowaniu zachowań takiej struktury. Pokazano podstawy teoretyczne wyznaczania sztyw-ności panelu a następnie omówiono wyniki badań wyboczenio-wych serii modeli o zmiennej geometrii.
-
Wytrzymałość drobnych elementów olinowania ruchomego wykonanych z Dyneemy
PublicationRozwój materiałów w oceanotechnice otwiera nowe możliwości w budowie jachtów. Artykuł porusza kwestie wplatania nowoczesnych lin typu HMPE (ang. high-modulus polyethylene) w konstrukcje takielunku jachtu, a dokładniej w część olinowania ruchomego. Dzięki specjalnej konstrukcji liny bez oplotu zbudowanej z 12 splotek utworzonej przez ich przeplatanie, możliwe jest konstruowanie drobnych elementów nośnych, takich jak miękkie...
-
Ekspertyza nr: 42/017/II/2017 - na temat zmian własności materiałowych na skutek pożaru
PublicationEkspertyzie podlegały elementy nośne konstrukcji spalonej częściowo hali, pochodzące z trzech rejonów: rejonu bezpośrednio objętego pożarem, rejonu na który miała wpływ wysoka, nieokreślona temperatura i rejonu w którym nie było wpływu pożaru (próbki odniesienia). Określono własności materiałowe i możliwości dalszej eksploatacji konstrukcji z rejonu drugiego
-
Experimental research on over-laminated steel sandwich panel connection to determine the form of fatigue failure
PublicationThe novel means of transport need to meet rising both the economic and ecologic requirements. In recent years the International Maritime Organization (IMO) introduced new measure of ship energy efficiency (the EEDI index), as well as new regulations regarding higher quality of fuel (so called Tier limits). It resulted in much higher interest of the technological development of ships. One of the solution having great potential is...
-
Comparison of selected parametric methods for prediction of inland waterways ship hull resistance in towing tank test
PublicationIn the paper selected approximate methods for calculation of inland waterways ship resistance and their verification by towing tests, compared on the example of a small urban ferry, are presented. The test results are made for both the bare hull and the hull with appendages (skeg, azimuthal propeller). Significant differences between results of the theoretical methods and experimental ones, especially in the case of the model with...
seen 3176 times