Jednostki Ogólnouczelniane - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Jednostki Ogólnouczelniane

Filters

total: 625

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2013
  • Psychologiczna jakość przedsiębiorcy
    Publication

    - Year 2013

    Rozdział prezentuje wyniki badań przeprowadzonych w grupie osób przygotowujących się do założenia własnej działalności gospodarczej w ramach projektu Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości: Biznes na Start 8. Badania dotyczyły predyspozycji psychologicznych osób decydujących się na podjęcie roli przedsiębiorcy oraz rozwoju tych kompetencji w procesie preinkubacji, czyli pierwszym etapie projektu.

  • Remote Spatial Database Access in the Navigation System for the Blind

    The article presents the problem of a database access in the navigation systems. The authors were among the main creators of the prototype navigation system for the blind - “Voice Maps”. In the implemented prototype only exemplary, limited spatial data were used, therefore they could be stored in the mobile device’s memory without any difficulties. Currently the aforementioned system is being prepared for commercialization - the...

  • Retrieval with Semantic Sieve
    Publication

    The article presents an algorithm we called Semantic Sieve applied for refining search results in text documents repository. The algorithm calculates socalled conceptual directions that enables interaction with the user and allows to narrow the set of results to the most relevant ones. We present the system where the algorithm has been implemented. The system also offers in the presentation layer clustering of the results into...

    Full text to download in external service

  • Selection of Relevant Features for Text Classification with K-NN
    Publication

    In this paper, we describe five features selection techniques used for a text classification. An information gain, independent significance feature test, chi-squared test, odds ratio test, and frequency filtering have been compared according to the text benchmarks based on Wikipedia. For each method we present the results of classification quality obtained on the test datasets using K-NN based approach. A main advantage of evaluated...

    Full text to download in external service

  • Smart Email - Almost an Agent Platform
    Publication

    Network organizations suffer today of information overload and strain that rise their operational costs. One of the reasons of that is the dominance of email messaging as the princi-pal means of document exchange between their workers. Proac-tive documents can rationalize these costs and augment email systems with a process view based on collaboration patterns.

  • Systemy monitorowania na platformie KASKADA
    Publication

    W artykule znajduje się opis projektu pt. „MAYDAY EURO 2012” Superkomputerowa platforma kontekstowej analizy strumieni danych multimedialnych do identyfikacji wyspecyfikowanych obiektów lub niebezpiecznych zdarzeń. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. KASKADA jest platformą na klastrze komputerowym (superkomputer Galera)...

  • Użyteczność platformy KASKADA (rozdział 6)
    Publication

    Zadania wykonane w ramach projektu MAYDAY EURO 2012 w temacie można podzielić na dwie główne kategorie: prace implementacyjne, obejmujące zarówno implementację rozwiązań ekstrakcji cech twarzy jak i systemów rozpoznawania i typowania osób na platformach WINDOWS i KASKADA, prace badawcze, obejmujące z kolei badania związane ze skutecznością typowania i rozpozna-wania osób oraz możliwości zrównoleglania opracowanych rozwiązań na...

  • Wymiary klimatu pracy zespołowej

    Artykuł prezentuje koncepcje klimatu pracy zespołowej jako determinanty zespołowej efektywności i innowacyjności. Zaprezentowano sześć modeli klimatu pracy zespołowej i przeanalizowano główne wymiary klimatu, opracowując na tej podstawie nowy, 5-wymiarowy model, który obejmuje: wsparcie oparte na zaufaniu, popieranie innowacji,odpowiedzialność, wizja i motywacja. Pokazano również kilka narzędzi do pomiaru klimatu pracy zespołowej.

    Full text available to download

  • Zarządzanie zdarzeniami na platformie KASKADA
    Publication

    Zdefiniowano pojęcie zdarzenia i opisano proces obsługi zdarzeń w ramach platformy KASKADA, wprowadzając pojęcia strumieni zdarzeń, filtrów zdarzeń i kanałów zdarzeń typu e-mail i JMS. Przedstawiono sposób monitorowania zdarzeń bieżących i przeszłych. Wyszczególniono rozwiązania implementacyjne procesu przetwarzania zdarzeń uwzględniające komponentową architekturę platformy KASKADA, uwypuklając ich elastyczność w przypadku rozwoju...

  • Zaufanie w zespole projektowym a (kobiecy) model przywództwa

    Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczące znaczenia czynników kształtujących zaufanie w pracy zespołowej, do których należą: adekwatne nagradzanie, dzielenie się informacjami, ustalone cele i zasady pracy, przejrzystość środowiska i otwarta komunikacja. Wyniki koncentrują się na zachowaniach lidera/ przywódcy, które maja wpływ na kształtowanie zaufanie w zespole i pokazują różnice w zależności od płci.

    Full text available to download

Year 2012
Year 2011