prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde
Employment
- Rector at Gdańsk University of Technology
- Professor at Katedra Wytrzymałości Materiałów
Publications
Filters
total: 263
Catalog Publications
Year 2004
-
Identyfikacja postaci drgań płyt poprzez funkcję transmitancji widmowej.
PublicationW pracy przedstawiono interpretację odpowiedzi częstotliwościowej stalowej płyty w konspekcie identyfikacji postaci drgań.
-
Identyfikacja zniszczeń belek poprzez transformatę falkową statycznej linii ugięcia.
PublicationW pracy przedstawiono technikę lokalizacji zniszczeń poprzez transformatę falkową statycznej linii ugięcia belki wspornikowej. Przedstawiono obliczenia bazujące na danych numerycznych i eksperymentalnych.Eksperymentalne pomiary ugięć wykonano metodą optyczną na podstawie forografii cyfrowych.
-
Matematyczne modele konstrukcji inżynierskich w diagnostyce.
PublicationW pracy przedstawiono procedurę aproksymacji wykorzystującą funkcje spline.
-
Numerical simulation of damage detection in rectangular plate by two-dimensional wavelet transform.
PublicationW pracy przedstawiono metodę lokalizacji pęknięć w płytach przy zastosowaniu transformaty falkowej.
-
On using digital photos in a structure rehabilitation.
PublicationPraca dotyczy metody optycznego pomiaru ugięć w konstrukcjach inżynierskich na podstawie fotografii cyfrowych.
-
Wyznaczanie modalnych parametrów dynamicznych dużych obiektów na przykładzie mostu przez rzekę Regalicę w Szczecinie.
PublicationW pracy pokazano modelowanie konstrukcji mostowej za pomocą parametrów dynamicznych.
Year 2003
-
Crack identification in cantilever beam using wavelets
PublicationPrzedstawiono metodę identyfikacji zniszczeń przy użyciu transformacji falkowej. Rozpatrzono przykład belki wspornikowej. Pokazano, że transformacja falkowa wykrywa miejsce zniszczenia.
-
Flatter jednoprzęsłowej wiszącej kładki dla pieszych
PublicationPrzedstawiono analizę aerodynamiczną stateczności wybranego typu wiszącej kładki dla pieszych z uwzględnieniem zjawiska flatteru i dywergencji.
-
Modelowanie drgań kabli wywołanych działaniem wiatru i deszczu
PublicationW referacie zaproponowano prosty, liniowy model drgań kabli mostów wantowych obciążonych wiatrem i deszczem. Założono, iż częstotliwość ruchu górnej kropli po powierzchni kabla i częstotliwość kabla są równe oraz iż amplituda ruchu kropli dla danej prędkości wiatru są stałe. Otrzymane rezultaty porównano z istniejącymi w literaturze wynikami badań eksperymentalnych. Podano analityczne związki służące do oszacowania tłumienia aerodynamicznego...
-
Modelowanie testów dynamicznych skokiem z progu wykonanych na moście wantowym w ciągu ulicy Sucharskiego w Gdańsku.
PublicationPrzedstawiono numeryczne symulacje testu dynamicznego przeprowadzonego na podwieszonym moście w ciągu Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Drgania mostu wywołane były skokiem przedniej osi samochodu TATRA z progu o wysokości 7 cm. Samochód modelowano jako układ o dwóch stopniach swobody dla którego parametry określono na podstawie pomiarów dwoma akcelerometrami umiejscowionymi na przedniej masce i osi samochodu. przestrzenny model...
-
Simple model of rain wind induced vibrations of stayed cables.
PublicationAnalizowano prosty, liniowy model drgań kabli mostów wantowych pod obciążeniem wiatrem i deszczem. Zakłada się, iż częstotliwość ruchu górnej kropli po powierzchni kabla i częstotliwość kabla są równe oraz iż amplituda ruchu kropli dla danej prędkości wiatru są stałe. Otrzymane rezultaty są porównane z istniejącymi w literaturze wynikami badań eksperymentalnych. Podaje się analityczne związki służące do oszacowania tłumienia...
Year 2002
-
Study of passive deck-flaps flutter control system on full bridge model. I: Theory
PublicationSformułowano modele matematyczne drgań mostu z zamontowanym pasywnym systemem sterowania flatterem w formalizmie metody elementów skończonych. System wykorzystuje stateczniki dołączone bezpośrednio do przęsła mostu. Siły aerodynamiczne działające bezpośrednio na most i stateczniki sformułowane są w przestrzeni czasu.
-
Study of passive deck-flaps flutter control system on full bridge model. II: Results
PublicationZaprezentowano badania parametryczne systemu sterowania flatterem przy pomocy dołączonych stateczników na modelu wyprowadzonego w formalizmie metody elementów skończnych. Wyniki wskazują na efektywność systemu stosującego symetryczne sprzężenie ruchu stateczników z ruchem skrętnym mostu.
seen 12566 times