Abstract
Dotychczasowe badania nad wzrostem małych i średnich przedsiębiorstw, prowadzone od wielu lat zarówno na świecie jak i w Polsce nie przyniosły odpowiedzi na pytanie jakie czynniki na to zjawisko wpływają. W artykule przedstawiono pokrótce podejścia badawcze wykorzystywane w badaniu czynników wzrostu. W oparciu o przeprowadzone w 2009 i 2012 roku badania panelowe w Województwie Pomorskim, przeanalizowano wpływ czynników związanych z właścicielem firmy (obierane przez niego cele, postrzeganie możliwości i szanse firmy) na wzrost zatrudnienia. Analiza wyników badań, wskazuje, że planowanie wzrostu nie idzie w parze z jego osiąganiem. Natomiast na plany i cele mikroprzedsiębiorcy ma wpływ postrzeganie przez niego sytuacji firmy i możliwości jakie niesie otoczenie.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
MARKETING I RYNEK
pages 661 - 668,
ISSN: 1231-7853 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Wasilczuk J.: Czynniki wzrostu zatrudnienia w mikro przedsiębiorstwach – czy chcieć znaczy móc? // MARKETING I RYNEK. -., nr. 5 (2014), s.661-668
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 169 times