Abstract
Intuicję definiuje się jako szybkie, nieświadome i holistyczne przeczucie, które jest dynamicznym procesem poznawczym opartym na doświadczeniu i wiedzy przedsiębiorcy. Intuicja pozwala rozpoznawać okazje biznesowe i uzupełnia racjonalne podejmowanie decyzji biznesowych. Korzystanie z intuicji jest wskazane szczególnie ze względu na permanentnie zmieniające się otoczenie prowadzenia firmy oraz duży poziom niepewności, towarzyszący decyzjom przedsiębiorcy. Celem artykułu jest prezentacja wyników dotyczących wykorzystywania intuicji przez polskich przedsiębiorców. Wyniki potwierdzają, że intuicja jest ważnym elementem w procesie podejmowania decyzji, szczególnie w zakresie decyzji strategicznych dla rozwoju organizacji i budowania relacji w otoczeniu biznesowym. Podano przykłady zastosowania intuicji przez przedsiębiorców. Nie potwierdzono hipotezy o związku intuicji d doświadczeniem w roli przedsiębiorcy.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przedsiębiorczość i Zarządzanie
no. XVI,
pages 131 - 144,
ISSN: 1733-2486 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Krawczyk-Bryłka B.: Działania intuicyjne w praktyce przedsiębiorczej// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XVI., nr. 11, cz. 1 (2015), s.131-144
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 154 times