Elastyczność studiów dwustopniowych na przykładzie Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
Abstract
W komunikacie starano się udowodnić tezę, że zasadniczą cechą studiów dwustopniowych powinna być ich elastyczność. Przemawiają za tym: oczekiwania europejskiego rynku pracy dotyczące absolwentów o szerokich kwalifikacjach, dobre przygotowanie absolwentów studiów I stopnia (innych kierunków niż ekonomiczne) do podjęcia studiów II stopnia na kierunkach ekonomicznych oraz przykład połączenia wiedzy menedżerskiej i inżynierskiej stwarzającej inżynierom możliwość zdecydowanie lepszego przygotowania do pracy z ludźmi. W konkluzji stwierdzono, że czas trwania studiów II stopnia powinien być uzależniony od wyniku egzaminu wstępnego a nie ukończonego kierunku studiów I stopnia a wydział prowadzący studia II stopnia na kierunkach ekonomicznych powinien posiadać samodzielność w zakresie kształtowania zasad rekrutacji na studia II stopnia.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- // W: Dylematy studiów dwustopniowych strony 147 - 157
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Leja K.: Elastyczność studiów dwustopniowych na przykładzie Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej// // W: Dylematy studiów dwustopniowych/ ed. pod red. Jerzego Dietla i Zofii Sapijaszki. Łódź: Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości, 2006, s.147-157
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 74 times
Recommended for you
E-dyplomy: uwarunkowania administracyjne i funkcjonalne ich wprowadzenia na polskich uczelniach
- W. Braun,
- K. Górak-Sosnowska