Abstract
Kapitał marki miasta obejmuje zestaw jego unikalnych cech, które umożliwiają rywalizowanie o potencjalnych klientów: mieszkańców, turystów, studentów czy też inwestorów. Niniejszy rozdział dotyczy problematyki czynników kształtujących markę miasta Gdańsk określonych na podstawie wyników badania jakościowego. Zostało ono przeprowadzone w formie wywiadu z ekspertami zajmującymi się zawodowo kreowaniem marki miast. Wyboru respondentów dokonano zgodnie z założeniami teorii ugruntowanej, która opiera się na przesłance, że rzeczywistość społeczną najlepiej rozumieją podmioty w nią zaangażowane. Uzyskane odpowiedzi umożliwiły stworzenie mapy prezentującej zależności dotyczące kapitału marki miasta Gdańsk. Rezultaty badania mogą być wykorzystane przez organy zajmujące się budowaniem wizerunku miasta, wpływając na ulepszanie jego oferty, doskonalenie komunikacji z interesariuszami a także na ocenę działań marketingowych mających na celu rozwój marki miasta Gdańsk.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2023
- Bibliographic description:
- Sokołowska E.: Kapitał marki miasta Gdańska - ujęcie marketingowe// Potencjał aglomeracji Trójmiasta i metodyka pomiaru jego wykorzystania/ : , , s.115-128
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 61 times