Abstract
W ramach rozprawy doktorskiej podjęto problem funkcjonowania barier ochronnych, ze szczególnym uwzględnieniem częstości występowania oraz wielkości uszkodzeń barier na odcinkach dróg krajowych w Polsce. Rozpoznanie tematyki funkcjonowania barier ochronnych przy drogach, oraz identyfikacja nierozwiązanych problemów, pozwoliły na sformułowanie głównego celu pracy i celów szczegółowych. Cele te obejmują opracowanie i wdrożenie do praktyki drogowej modeli matematycznych szacowania częstości występowania oraz wielkości uszkodzeń barier ochronnych, stosowanych na dwujezdniowych drogach krajowych w Polsce. Cele rozprawy osiągnięto poprzez realizację procesu badawczego, składającego się z następujących etapów: studiów literatury, opracowania programu badań, wyboru poligonów badawczych i budowy baz danych, przeprowadzenia serii badań terenowych, poligonowych i symulacyjnych, modelowania częstości zdarzeń i wielkości uszkodzeń barier ochronnych, w zależności od najistotniejszych czynników konstrukcyjnych, drogowych, ruchowych i utrzymaniowych, badania wpływu zidentyfikowanych czynników na funkcjonowanie barier oraz opracowania polskiej metody szacowania częstości i wielkości uszkodzeń barier ochronnych na odcinkach dróg. W końcowej części pracy przedstawiono wnioski z przeprowadzonych badań i analiz, wskazano rekomendacje dotyczące wykorzystania i wdrożenia wyników badań oraz zaproponowano kierunki dalszych badań.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (Author(s))
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2024
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 12 times