Wpływ miejsca uderzenia w stalową barierę ochronną oraz uwarstwienia gruntu na wartość parametru ASI podczas testu TB11 - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wpływ miejsca uderzenia w stalową barierę ochronną oraz uwarstwienia gruntu na wartość parametru ASI podczas testu TB11

Abstract

Bariery stalowe są najczęściej stosowanym rodzajem barier ochronnych. Ich podstawowym zadaniem jest zapobieganie zjechaniu pojazdu z drogi w miejscach szczególnie niebezpiecznych. Bariery stosowane na europejskich drogach muszą spełniać wymagania norm EN 1317. Jednym z najważniejszych parametrów pozwalających klasyfikować bariery ochronne pod kątem zapewnienia stopnia bezpieczeństwa w trakcie incydentu jest wskaźnik intensywności przyspieszenia ASI, który pozwala określić wpływ zderzenia na osoby znajdujące się wewnątrz pojazdu. Symulacje numeryczne testów zderzeniowych są coraz powszechniej stosowane do oceny właściwości barier ochronnych. W pracy przedstawiono wpływ miejsca uderzenia pojazdu w stalową barierę ochronną oraz uwarstwienia gruntu, w którym posadowiona jest bariera, na wartość wskaźnika ASI podczas testu zderzeniowego TB11.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 342 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Modelowanie Inżynierskie pages 24 - 31,
ISSN: 1896-771X
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Skwira K., Wilde K., Witkowski W.: Wpływ miejsca uderzenia w stalową barierę ochronną oraz uwarstwienia gruntu na wartość parametru ASI podczas testu TB11// Modelowanie Inżynierskie. -., nr. 63 (2017), s.24-31
Bibliography: test
  1. Goubel C., Di Pasquale E., Massenzio M., Ronel restraint systems. In: 7th European LS 2. Katalog produktu "System N2 W4 (SP open in new tab
  2. PN-EN 1317-1:2010. Systemy ograniczające drogę
  3. PN-EN 1317-2:2010. Systemy ograniczające drogę wych i metody badań barier ochronnych i balustrad.
  4. Podhorecki A., Dobiszewska M.: i materiałów. "Magazyn Autostrady" 2012, nr 8
  5. The influence of ASI on injury risk in impacts with roadside safety barriers, CROW Infradagen 2012, www.betoninfra.nl/nl?cm=472%2C476&mf_id=239, (data dostępu 16.03.2016 r.). open in new tab
  6. Vasenjak M., Borovinšek M., Ren Z.: Computational simulations of road safety barr DYNA Anwenderforum, Frankenthal, DYNAmore GmbH, 2007,
  7. Wilde K., Jamroz K., Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Witkowski W.: Badania numeryczne zderzenia autobusu w układzie bariera I kratownicowa konstrukcja i Architektury" t. XXXIII, z.63 (1/I/16), styczeń open in new tab
  8. Wytyczne stosowania drogowych barier ochronnych na drogach krajowych Krajowych i Autostrad, 2010. open in new tab
  9. Artykuł dostępny na podstawie licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska. http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl open in new tab
  10. Dawid Bruski, Stanisław Burzyński, Jacek Chróścielewski, Karol Skwira, Krzysztof Wilde, Wojciech Witkowski Goubel C., Di Pasquale E., Massenzio M., Ronel S.: Comparison of crash tests and simulations for various vehicle 7th European LS-DYNA Conference, Salzburg, Austria, DYNAmore GmbH, 2009, Katalog produktu "System N2 W4 (SP-05/2)", Stalprodukt S.A., Bochnia 2011. 1:2010. Systemy ograniczające drogę -część 1: Terminologia i ogólne kryteria metod badań. 2:2010. Systemy ograniczające drogę -część 2: Klasy działania, kryteria przyjęcia badań zderzeni wych i metody badań barier ochronnych i balustrad. .: Właściwości ochronne barier drogowych i mostowych "Magazyn Autostrady" 2012, nr 8-9, s. 37-43. open in new tab
  11. Repozytorium projektu ROBUST, http://www.vegvesen.no/s/robust/, data dostępu 01.10.2016 r. The influence of ASI on injury risk in impacts with roadside safety barriers, CROW Infradagen 2012, www.betoninfra.nl/nl?cm=472%2C476&mf_id=239, (data dostępu 16.03.2016 r.). open in new tab
  12. Vasenjak M., Borovinšek M., Ren Z.: Computational simulations of road safety barriers using LS DYNA Anwenderforum, Frankenthal, DYNAmore GmbH, 2007, p. 1-8.
  13. Wilde K., Jamroz K., Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Witkowski W.: Badania numeryczne zderzenia autobusu w układzie bariera I kratownicowa konstrukcja wsporcza. "Czasopismo Inżynierii Lądowej, Środowiska t. XXXIII, z.63 (1/I/16), styczeń-marzec 2016, s. 455-467. open in new tab
  14. Wytyczne stosowania drogowych barier ochronnych na drogach krajowych. Warszawa: Generalna Dyrekcja Dróg Artykuł dostępny na podstawie licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska. http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl open in new tab
  15. Dawid Bruski, Stanisław Burzyński, Jacek Chróścielewski, Karol Skwira, Krzysztof Wilde, Wojciech Witkowski S.: Comparison of crash tests and simulations for various vehicle DYNA Conference, Salzburg, Austria, DYNAmore GmbH, 2009, p. 1-12. część 1: Terminologia i ogólne kryteria metod badań. część 2: Klasy działania, kryteria przyjęcia badań zderzenio- open in new tab
  16. Właściwości ochronne barier drogowych i mostowych: wpływ konstrukcji vegvesen.no/s/robust/, data dostępu 01.10.2016 r. The influence of ASI on injury risk in impacts with roadside safety barriers, CROW Infradagen 2012, iers using LS-DYNA, 6. LS- open in new tab
  17. Wilde K., Jamroz K., Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Witkowski W.: Badania numeryczne zderzenia Czasopismo Inżynierii Lądowej, Środowiska Generalna Dyrekcja Dróg Artykuł dostępny na podstawie licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska. open in new tab
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 142 times

Recommended for you

Meta Tags