Abstract
Zdarzenia spowodowane wypadnięciem pojazdu z trasy stanowią 20 – 30 % ogółu zdarzeń niebezpiecznych na drogach. Najczęściej występującymi przeszkodami i niebezpiecznymi obiektami przy drodze, w które uderza wypadający z niej pojazd są: bariery na autostradach i drogach ekspresowych oraz drzewa, słupy i znaki drogowe na innych szlakach. Do opracowania metody projektowania, tj. doboru lokalizacji i rodzaju urządzeń bezpieczeństwa ruchu, potrzebne są badania poligonowe i symulacyjne funkcjonowania tych urządzeń w chwili uderzenia pojazdu. W pracy przedstawione zostały przykłady zastosowania badań numerycznych do symulacji pracy układu bariera drogowa i konstrukcja wsporcza znaku drogowego w przypadku uderzenia w nie autobusu.
Authors (6)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Konferencja naukowa KILIW PAN i KN PZITB 2016 strony 1 - 22
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Wilde K., Jamroz K., Bruski D., Burzyński S., Chróścielewski J., Witkowski W.: BADANIA NUMERYCZNE ZDERZENIA AUTOBUSU W UKŁADZIE BARIERA I KRATOWNICOWA KONSTRUKCJA WSPORCZA// Konferencja naukowa KILIW PAN i KN PZITB 2016/ Krynica-Zdrój: , 2016, s.1-22
- Sources of funding:
-
- Project Devices for road safety
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 119 times