Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu.
Abstract
W artykule omówiono problematykę obliczania współczynnika dynamicznego poprzecznicy końcowej klasycznego mostu kratowego z jezdnią otwartą. Zwrócono uwagę na możliwość obliczenia współczynnika dynamicznego w zależności od źródła naprężeń. Przykład obliczeniowy wykazał 30% redukcję wartości naprężeń od ruchomych obciążeń w SGN przy nierównomiernym współczynniku dynamicznym. Obliczenia numeryczne i badania terenowe przeprowadzono z wykorzystaniem czujników tensometrycznych. Walidację numerycznego modelu MES przeprowadzono poprzez porównanie obliczeń dynamicznych dla pociągu testowego z wynikami pomiarów. W badaniach terenowych rozpatrywanego mostu uzyskano znacznie niższe wartości współczynników przewyższenia dynamicznego niż te, które podyktował normowy współczynnik dynamiczny. Przeprowadzono również obliczenia numeryczne przy użyciu pociągów HSLM i Real Trains w celu zidentyfikowania współczynnika wzmocnienia dynamicznego.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2023
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Kalitowski P., Binczyk M.: Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu.// Obiekty Kolejowe/ : , , s.275-290
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 60 times