Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu.

Abstract

W artykule omówiono problematykę obliczania współczynnika dynamicznego poprzecznicy końcowej klasycznego mostu kratowego z jezdnią otwartą. Zwrócono uwagę na możliwość obliczenia współczynnika dynamicznego w zależności od źródła naprężeń. Przykład obliczeniowy wykazał 30% redukcję wartości naprężeń od ruchomych obciążeń w SGN przy nierównomiernym współczynniku dynamicznym. Obliczenia numeryczne i badania terenowe przeprowadzono z wykorzystaniem czujników tensometrycznych. Walidację numerycznego modelu MES przeprowadzono poprzez porównanie obliczeń dynamicznych dla pociągu testowego z wynikami pomiarów. W badaniach terenowych rozpatrywanego mostu uzyskano znacznie niższe wartości współczynników przewyższenia dynamicznego niż te, które podyktował normowy współczynnik dynamiczny. Przeprowadzono również obliczenia numeryczne przy użyciu pociągów HSLM i Real Trains w celu zidentyfikowania współczynnika wzmocnienia dynamicznego.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Language:
Polish
Publication year:
2023
Bibliographic description:
Żółtowski K., Kalitowski P., Binczyk M.: Most Kolejowy im. Ernesta Malinowskiego przez rzekę Wisłę w Toruniu. Eksperymentalna identyfikacja współczynnika dynamicznego elementów pomostu.// Obiekty Kolejowe/ : , , s.275-290
Sources of funding:
  • Free publication
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 56 times

Recommended for you

Meta Tags