Abstract
W artykule przedstawiono model luki samoskuteczności na tle problematyki tworzenia nowych firm. Wobec bardzo wysokiego poziomu obaw przed poniesieniem porażki, jaki notuje się w Polsce, dużego znaczenia nabiera kwestia zrozumienia jakie osoby w sposób szczególny są zagrożone konsekwencjami poniesionej porażki. Autorzy stawiają tezę, że w warunkach braku informacji zwrotnej lub jej opóźnienia, osoby o wysokiej luce samoskuteczności są skłonne do nadmiernego zaangażowania i podejmowania działań wysoce ryzykownych, co grozi dotkliwymi konsekwencjami w przypadku porażki. Badania empiryczne na próbie przedsiębiorców wskazują, że tak sformułowana teza, leżąca u podstaw modelu luki samoskuteczności, znajduje potwierdzenie.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
MARKETING I RYNEK
pages 130 - 145,
ISSN: 1231-7853 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Zięba K., Ziemiański P.: Nosce te ipsum: Czy brak sukcesu musi być katastrofą?// MARKETING I RYNEK. -., nr. 5 (2015), s.130-145
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 119 times
Recommended for you
Sieci w wymiarze sprawiedliwości - pożądany model przywództwa
- P. Banasik,
- S. Morawska,
- J. Kuczewska