Abstract
Rosnąca liczba wykrywanych wad kontaktowo – zmęczeniowych stawia przed diagnostami nowe wyzwania. Przede wszystkim konieczne jest opracowanie nowych kryteriów oceny trwałości (przydatności) eksploatacyjnej szyn. Należy odejść od uśredniania liczby pęknięć szyn na 1 km toru. Wady w szynach powinny być analizowane w poszczególnych kilometrach linii i tokach szynowych. Bez tego nie będzie możliwe zidentyfikowanie i skwantyfikowanie czynników wpływających na ich powstawanie i rozwój. Ta wiedza jest niezbędna to formułowania prawidłowych zaleceń utrzymaniowych. Pod warunkiem że celem jest usunięcie przyczyn zjawiska, a nie ciągłe usuwanie jego skutków. Natomiast żadne kryteria nie mogą zwolnić diagnostów z korzystania z własnego doświadczenia, wiedzy eksperckiej i zdrowego rozsądku.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
INFRASTRUKTURA TRANSPORTU
pages 10 - 15,
ISSN: 1899-0622 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Zariczny J., Grulkowski S.: OBSERWACJE JAKO PODSTAWOWE NARZĘDZIE W DIAGNOSTYCE SZYN KOLEJOWYCH// INFRASTRUKTURA TRANSPORTU. -., nr. 6 (2014), s.10-15
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 109 times