Przedsiębiorczość a współczesna myśl katolicka - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Przedsiębiorczość a współczesna myśl katolicka

Abstract

Artykuł przedstawia wybrane poglądy na temat przedsiębiorczości wyrażane w ramach katolickiej myśli społecznej. Kościół katolicki w swoim nauczaniu jest przychylny przedsiębiorczości, choć rzadko aktywnie do niej zachęca. Katolicka nauka społeczna wskazuje, że przedsiębiorcy, a także kierujący przedsiębiorstwami i wszyscy podejmujący decyzje na polu gospodarki powinni mieć jako cel i motyw postępowania dobro wspólne i godność człowieka, a także własny całościowy rozwój. Zysk, jako pierwszy wskaźnik efektywności działania przedsiębiorstwa jest natomiast środkiem osiągnięcia celów, a nie samym celem. Przedsiębiorcy i liderzy biznesowi stoją przed wieloma dylematami moralnymi, na które nie zawsze są gotowe odpowiedzi. Przedsiębiorczość jest powołaniem umożliwiającym wyrobienie i rozwój cnoty odwagi, kreatywności, budowania wspólnoty i realizmu praktycznego.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Pieniądze i Więź pages 17 - 23,
ISSN: 1506-7513
Language:
Polish
Publication year:
2012
Bibliographic description:
Kochański B.: Przedsiębiorczość a współczesna myśl katolicka// Pieniądze i Więź. -., nr. nr 3(56) (2012), s.17-23
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 207 times

Recommended for you

Meta Tags