Abstract
Analizuje się problem śledzenia samolotów cywilnych manewrowania w zapewnianiu kontroli ruchu lotniczego (ATC) systemów za pomocą wielomodelowej (MM) estymacji stanu. Budując odpowiedni zestaw modeli manewrowania można opisać, jak różne manewry wpływają na proces oceny stanu wykonywany przez filtr Kalmana (KF) w oparciu o model ruchu bezmanerwowego. Metodologia ta prowadzi do podsystemu diagnostycznego, który wspiera estymator stanu z adaptacyjnym przełączaniem (SMM) pomiędzy wieloma modelami MM opartym na twardych decyzjach, zakładając, że filtry Kalmana (KFs) dopasowane są wybranych fragmentów trajektorii obiektu. Przy analogicznym zbiorze modeli dynamicznych, alternatywne podejście z miękkimi decyzjami wykorzystuje schemat filtracji (IMM) ze wzajemnie oddziałującymi (współpracującymi) modelami (MM). Zarówno przełączane modele (SMM), jak i filtry interakcyjne (IMM) zostały ocenione za pomocą symulacji opartych na zaleceniach europejskiego standardu EUROCONTROL.
Citations
-
9
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Published in:
-
IEEE TRANSACTIONS ON AEROSPACE AND ELECTRONIC SYSTEMS
no. 46,
pages 2056 - 2065,
ISSN: 0018-9251 - Language:
- English
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Kowalczuk Z., Sankowski M.: Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control// IEEE TRANSACTIONS ON AEROSPACE AND ELECTRONIC SYSTEMS. -Vol. 46, nr. Iss. 4 (2010), s.2056-2065
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1109/taes.2010.5595615
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 120 times