Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control

Abstract

Analizuje się problem śledzenia samolotów cywilnych manewrowania w zapewnianiu kontroli ruchu lotniczego (ATC) systemów za pomocą wielomodelowej (MM) estymacji stanu. Budując odpowiedni zestaw modeli manewrowania można opisać, jak różne manewry wpływają na proces oceny stanu wykonywany przez filtr Kalmana (KF) w oparciu o model ruchu bezmanerwowego. Metodologia ta prowadzi do podsystemu diagnostycznego, który wspiera estymator stanu z adaptacyjnym przełączaniem (SMM) pomiędzy wieloma modelami MM opartym na twardych decyzjach, zakładając, że filtry Kalmana (KFs) dopasowane są wybranych fragmentów trajektorii obiektu. Przy analogicznym zbiorze modeli dynamicznych, alternatywne podejście z miękkimi decyzjami wykorzystuje schemat filtracji (IMM) ze wzajemnie oddziałującymi (współpracującymi) modelami (MM). Zarówno przełączane modele (SMM), jak i filtry interakcyjne (IMM) zostały ocenione za pomocą symulacji opartych na zaleceniach europejskiego standardu EUROCONTROL.

Citations

  • 9

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 0

    Scopus

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Published in:
IEEE TRANSACTIONS ON AEROSPACE AND ELECTRONIC SYSTEMS no. 46, pages 2056 - 2065,
ISSN: 0018-9251
Language:
English
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Kowalczuk Z., Sankowski M.: Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control// IEEE TRANSACTIONS ON AEROSPACE AND ELECTRONIC SYSTEMS. -Vol. 46, nr. Iss. 4 (2010), s.2056-2065
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1109/taes.2010.5595615
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 120 times

Recommended for you

Meta Tags