Abstract
W miastach coraz częściej wprowadza się różne środki uprzywilejowania transportu zbiorowego. Jednym z takich rozwiązań są śluzy autobusowe, które zazwyczaj połączone są z wydzielonymi pasami dla autobusów oraz dedykowaną sygnalizacją świetlną. Głównym celem artykułu jest przedstawienie aktualnie funkcjonujących przykładów sterowania ruchem na śluzach oraz wskazanie wad i zalet tych rozwiązań. Zaproponowano ponadto metodę szacowania strat czasu na przykładzie jednej ze śluz w oparciu o dane z systemu zarządzania ruchem TRISTAR. Na podstawie analizy wyników badań wskazano dodatkowe obszary problemowe związane z zachowaniami kierowców pojazdów transportu zbiorowego. W końcowej części zestawiono główne charakterystyki związane ze specyfiką śluz i wskazano dalsze kierunki badań.
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Transport Miejski i Regionalny
pages 38 - 43,
ISSN: 1732-5153 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Oskarbski J., Miszewski M., Żarski K.: Sterowanie ruchem w obszarze śluz autobusowych na przykładzie Gdyni // Transport Miejski i Regionalny. -., nr. 4 (2015), s.38-43
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 152 times