Abstract
Komunikacja marketingowa jest pojęciem z zakresu ekonomii, które coraz częściej pojawia się w związku z kształtowaniem architektury, jako przestrzeni współczesnego życia. Z punktu widzenia marketingu bardzo ważny jest produkt: architektura i przestrzeń same mogą stać się produktami, ale przede wszystkim mogą być identyfikowalnym wizualnie opakowaniem dla produktu. Siedziba przedsiębiorstwa czy salon sprzedaży musi być rozpoznawalny - tak jak produkt na sklepowej półce. Budynek, a w szczególności jego fasada, ma sprzedać informację o funkcjach w nim zawartych i przyciągnąć do niego zainteresowanych. Odpowiednio przygotowane założenia przestrzenne stają się bardzo istotnym czynnikiem budującym wizerunek firmy. Komunikacja marketingowa stała się znakiem współczesnego społeczeństwa i architektury. Współczesny świat, do którego obrazu przyczynił się marketing, sprawił, że ludzie nie potrafią rozróżnić potrzeb podstawowych od tych sztucznie kreowanych. Architektura jest wykorzystywana do realizowania koncepcji marketingowych, a więc warto zadać sobie pytanie, jaka jest rola komunikacji marketingowej w architekturze, czy stanowi ona zagrożenie, dla jakości przestrzeni, w jakiej żyjemy i czy potrafimy kontrolować to zjawisko.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 252 times
Recommended for you
Architektura w świetle tendencji globalizacyjnych - rola kontekstu w kształtowaniu jej tożsamości
- U. Król-Dobrowodzka