Abstrakt
Komunikacja marketingowa jest pojęciem z zakresu ekonomii, które coraz częściej pojawia się w związku z kształtowaniem architektury, jako przestrzeni współczesnego życia. Z punktu widzenia marketingu bardzo ważny jest produkt: architektura i przestrzeń same mogą stać się produktami, ale przede wszystkim mogą być identyfikowalnym wizualnie opakowaniem dla produktu. Siedziba przedsiębiorstwa czy salon sprzedaży musi być rozpoznawalny - tak jak produkt na sklepowej półce. Budynek, a w szczególności jego fasada, ma sprzedać informację o funkcjach w nim zawartych i przyciągnąć do niego zainteresowanych. Odpowiednio przygotowane założenia przestrzenne stają się bardzo istotnym czynnikiem budującym wizerunek firmy. Komunikacja marketingowa stała się znakiem współczesnego społeczeństwa i architektury. Współczesny świat, do którego obrazu przyczynił się marketing, sprawił, że ludzie nie potrafią rozróżnić potrzeb podstawowych od tych sztucznie kreowanych. Architektura jest wykorzystywana do realizowania koncepcji marketingowych, a więc warto zadać sobie pytanie, jaka jest rola komunikacji marketingowej w architekturze, czy stanowi ona zagrożenie, dla jakości przestrzeni, w jakiej żyjemy i czy potrafimy kontrolować to zjawisko.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 252 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Architektura w świetle tendencji globalizacyjnych - rola kontekstu w kształtowaniu jej tożsamości
- U. Król-Dobrowodzka