Zaangażowanie konsumenta – przegląd literatury - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zaangażowanie konsumenta – przegląd literatury

Abstract

Zagadnienie zaangażowania klienta budzi zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków. Z tego względu artykuł poświęcono rozwojowi koncepcji zaangażowania konsumenta, która coraz częściej jest przedmiotem opracowań naukowych. Wykorzystano w nim podejście dedukcyjne, oparte na analizie literatury przedmiotu. Analizie poddano najczęściej cytowane publikacje w bazach Web of Science (Core Collection) oraz Scopus. Celem opracowania był przegląd literatury przedmiotu i identyfikacja luk poznawczych w analizowanym obszarze. Wykazano brak jednoznaczności analizowanego pojęcia, co znacznie utrudnia prowadzenie badań i porównywanie ich wyników. Brakuje jednego podejścia zarówno na etapie pojęciowym, jak i przy opracowywaniu modeli koncepcyjnych. Istotne znaczenie ma też wykazanie etapów – w ramach procesu budowania zaangażowania konsumenta – i konstruktów będących zmiennymi przyczynowymi i wynikowymi. Wśród analizowanych pozycji literatury jedynie część stanowiły opracowania oparte na badaniach (artykuły badawcze). Wszystkie wspomniane elementy pokazują, że koncepcja zaangażowania konsumenta jest obszarem, który wciąż wymaga prowadzenia badań empirycznych.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 365 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Handel Wewnętrzny pages 159 - 170,
ISSN: 0438-5403
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Gołąb-Andrzejak E.: Zaangażowanie konsumenta – przegląd literatury// Handel Wewnętrzny. -., iss. 5(370) (2017), s.159-170
Bibliography: test
  1. Ballantyne D., Frow P., Varey R.J., Payne A. (2011), Value propositions as communication practice: Tak- ing a wider view, "Industrial Marketing Management", No. 40(1). open in new tab
  2. Bonabeau E. (2009), Decisions 2.0: The Power of Collective Intelligence, "MIT Sloan Management Review", No. 50(2). open in new tab
  3. Bowden J.L.H. (2009), The process of customer engagement: A conceptual framework, "The Journal of Marketing Theory and Practice", No. 17(1). open in new tab
  4. Brodie R.J., Hollebeek L. D., Jurić B., Ilić A. (2011), Customer engagement: conceptual domain, funda- mental propositions, and implications for research, "Journal of Service Research", No. 14(3). open in new tab
  5. Brodie R.J., Ilic A., Juric B., Hollebeek L. (2013), Consumer engagement in a virtual brand community: An exploratory analysis, "Journal of Business Research", No. 66(1). open in new tab
  6. Czakon W. (2011), Metodyka systematycznego przeglądu literatury, "Przegląd Organizacji", nr 3. open in new tab
  7. Gummerus J., Liljander V., Weman E., Pihlström M. (2012), Customer engagement in a Facebook brand community, "Management Research Review", No. 35(9). open in new tab
  8. Hollebeek L.D. (2011a), Demystifying customer brand engagement: Exploring the loyalty nexus, "Journal of Marketing Management", No. 27(7-8). open in new tab
  9. Hollebeek L. (2011b), Exploring customer brand engagement: definition and themes, "Journal of Strategic Marketing", No. 19(7). open in new tab
  10. Hollebeek L.D., Glynn M.S., Brodie R.J. (2014), Consumer brand engagement in social media: Conceptu- alization, scale development and validation, "Journal of Interactive Marketing", No. 28(2). open in new tab
  11. Jahn B., Kunz W. (2012), How to transform consumers into fans of your brand, "Journal of Service Management", No. 23(3). open in new tab
  12. Kitayama S., Markus H. R., Kurokawa M. (2000), Culture, emotion, and well-being: good feelings in Japan and the United States, "Cognition & Emotion", No. 14(1). open in new tab
  13. Kucia M. (2016), Zaangażowanie konsumentów w wirtualizację handlu, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 32.
  14. Kumar V., Aksoy L., Donkers B., Venkatesan R., Wiesel T., Tillmanns S. (2010), Undervalued or Over- valued Customers: Capturing Total Customer Engagement Value, "Journal of Service Research", No. 13(3). open in new tab
  15. Kumar V., Pansari A. (2015), Competitive advantage through engagement, "Journal of Marketing Rese- arch In-Press", No. 53 (4). open in new tab
  16. Kumar V., Pansari A. (2017), Customer engagement: the construct, antecedents, and consequences, "Jour- nal of the Academic Marketing Science", No. 45 (3).
  17. Mollen A., Wilson H. (2010), Engagement, telepresence and interactivity in online consumer experience: Reconciling scholastic and managerial perspectives, "Journal of Business Research", No. 63(9-10). open in new tab
  18. Sashi C.M. (2012), Customer engagement, buyer-seller relationships, and social media, "Management Decision", No. 50(2). open in new tab
  19. Sedley (2010), 4th Annual Online Customer Engagement Report 2010. open in new tab
  20. Van Doorn J., Lemon K. N., Mittal V., Nass S., Pick D., Pirner P., Verhoef P. C. (2010), Customer en- gagement behavior: Theoretical foundations and research directions, "Journal of Service Research", No. 13(3). open in new tab
  21. Verhoef P. C., Reinartz W. J., Krafft M. (2010), Customer Engagement as a New Perspective in Customer Management, "Journal of Service Research", No. 13 (3). open in new tab
  22. Vivek S.D., Beatty S.E., Morgan R.M. (2012), Customer engagement: Exploring customer relationships beyond purchase, "The Journal of Marketing Theory and Practice", No. 20(2). open in new tab
  23. Wirtz J., Den Ambtman A., Bloemer J., Horváth C., Ramaseshan B., Van de Klundert J., Gurhan Canli Z., Kandampully J. (2013), Managing brands and customer engagement in online brand communities, "Journal of Service Management", No. 24(3). open in new tab
  24. Zomerdijk L. G., Voss Ch. A. (2010), Service Design for Experience-Centric Services, "Journal of Service Research", No. 13(1). open in new tab
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 126 times

Recommended for you

Meta Tags