Department of Management - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Management

Filters

total: 349

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2016
  • Customer Assessment of Brand Valuation and Social Media
    Publication

    - Year 2016

    The research problem engaged in this article is to determine whether contemporary consumers are able to assess brand equity in the overabundance of brands and products with similar features and qualities. The author argues that in the existing circumstances when differences between brands become insignificant the consumer is not capable of assessing their equity adequately. In order to verify the thesis the author has accepted...

    Full text to download in external service

  • Determinanty kreowania wartości marki poprzez media społecznościowe w gospodarce sieciowej
    Publication

    - Year 2016

    Głównym problemem badawczym podejmowanym w pracy, jest określenie struktury czynników determinujących kreowanie wartości marki w mediach społecznościowych. Dla rozwiązania tego problemu wykonano dwa badania. Pierwsze z nich dotyczyło określenia relacji pomiędzy wartością marki a jej pozycją w sieciach społecznościowych (model BV). Badanie to zrealizowano w oparciu o metody ilościowe: analizę statystyczną danych wtórnych i danych...

  • Emocje w pracy: rozszerzenie teorii Wymagania – Zasoby w Pracy
    Publication

    - Year 2016

    Podjęty przeze mnie problem dotyczy optymalnego funkcjonowania w pracy, reprezentowany przez dobrostan zawodowy, który jest kierowany przez dwa procesy: deterioracji zdrowia i motywacji. Te procesy mogą być mediowane przez emocje w kontekście pracy. Emocje są odpowiedzią na nadmierne wymagania oraz na niewystarczające zasoby organizacyjne (szacunek, rozwój kariery i pewność pracy). Emocje jako funkcja walencji i aktywacji są rdzennym...

  • Intercultural interactions at multinational corporations' workplace: Grounded theory.
    Publication

    - Journal of Positive Management - Year 2016

    environments is a new challenge for employees and managers. The aim of the paper is to analyze the social interactions in multicultural environments of multinational corporations (MNCs) as well as to propose a model of intercultural social interactions in MNCs’ specifi c context. Design/methodology/approach: The grounded theory approach was applied to create a model of intercultural interactions in MNCs. The data was obtained during...

    Full text available to download

  • Job Demands, Engagement, and Turnover Intentions in Polish Nurses: The Role of Work-Family Interface
    Publication

    - Frontiers in Psychology - Year 2016

    Background: Poland has lower ratios of employed registered nurses per 1,000 inhabitants than the EU average. Polish nurses work under miserable conditions without assisting personnel, and they reconcile their professional demands with responsibilities for their families; 96% of them are women. Rationale/Aims: This study uses Hobfoll’s conservation of resources (CORs) theory to explain the role of various resources in the improvement...

    Full text available to download

  • Kapitał psychologiczny a współpraca zawodowa z obcokrajowcami
    Publication

    - Year 2016

    Organizacje nastawione na rozwój odkrywają, że kapitał psychologiczny personelu ogrywa coraz ważniejsza rolę. Kapitał psychologiczny jest karawaną zasobów: skuteczności, elastyczności, nadziei i optymizmu, które wspierając się wzajemnie skutkują efektywnym funkcjonowaniem w pracy. Wielokulturowe środowisko pracy w swej naturze jest pełne specyficznych wymagań, które wymagają dodatkowych wysiłków. Jednak pozytywne efekty tej pracy...

  • Paradoks rozwoju przez innowacje produktowe

    Rozwój przez innowacje, stanowi paradygmat rozwoju we współczesnej gospodarce. Celem artykułu jest wskazanie paradoksu, iż rozwój ten zachodzi głównie na drodze wzrostu kompetencji organizacji oraz know-how, a nie poprzez dodatkowe wpływy ze sprzedaży osiągnięte w wyniku wdrożenia innowacji, co stanowi, z założenia, paradygmat tego procesu. Artykuł ma charakter teoretycznych rozważań na bazie wnioskowania z istniejących badań....

    Full text available to download

  • Paradygmat jakościowy w analizie interakcji międzykulturowych – interpretacja na bazie wybranych teorii psychologicznych
    Publication

    - Przedsiębiorczość i Zarządzanie - Year 2016

    Intercultural interactions in a multicultural work environment are a peculiar type of social interactions. The results of prior research on the effects of interactions in such environment are inconclusive. The majority of the previous studies have emphasized problems, applied a quantitative methodology and interpreted the results with regard to social identity and categorization theory, information-processing theory and intergroup contact...

    Full text available to download

  • POSITIVE PSYCHOLOGICAL CAPITAL ENHANCES THRIVING IN THE MULTICULTURAL WORK ENVIRONMENT OF MULTINATIONAL CORPORATIONS
    Publication

    - Year 2016

    The aim of the paper is to examine positive psychological capital (PsyCap) as well as individual factors in the relationship with thriving in the multicultural work environment of multinational corporations (MNCs). We conducted a quantitative study on the sample of 127 individuals from subsidiaries of various MNCs located in Poland and involved in intercultural interactions. The results of cross-sectional study show that employees...

  • PSYCHOLOGICAL CAPITAL AND CHALLENGE APPRAISAL FOSTER THRIVING IN THE GLOBALIZED MULTICULTURAL WORKPLACE
    Publication

    - Year 2016

    The purpose of the study was to examine the psychological resources which foster thriving in multicultural work settings of multinational corporations (MNCs) - the companies that are evident manifestation of globalization. Although globalized multicultural workplace creates specific job demands that pose unique occupational stress to individuals, some personal resources enable them to deal with these demands and to thrive. Thriving...

  • Psychosocial risks associated with the profession of train driver
    Publication

    Excellent competencies as well as a good physical and mental health are required in train drivers’ profession. Despite the changes in the structure of employment the train drivers above 46 years and job tenure longer than 30 years are the largest group. The generation gap is becoming more pronounced, and its fulfilment will not be easy. It is related not only to training of new personnel but also promotion of healthy work environment...

    Full text available to download

  • Rola menedżera w procesie komunikacji
    Publication

    - Year 2016

    Rozdział dotyczy roli, jaką pełni każdy menedżer w procesach komunikacyjnych odbywających się w organizacji.

  • Strategiczne i operacyjne uwarunkowania wdrożeń innowacji w kontekście gospodarki sieciowej
    Publication

    Innowacyjność, relacje, współpraca i wiedza stanowią kluczowe czynniki determinujące przewagę konkurencyjną w gospodarce sie- ciowej [Tapscott 1999; Perechuda 2007; Mazurek 2012]. Celem artykułu jest wskazanie elementów wpływających na sukces procesu identyfikacji, a następnie wdrożenia nowych produktów na podstawie zidentyfikowanych powyżej determinant. Autorzy wskazują, iż nie każda innowacja jest źródłem wartości, podają definicję...

    Full text available to download

  • Tacit Knowledge Sharing and Creativity. How to Derive Innovation from Project Teams?
    Publication

    Modern companies are increasingly likely to work in a project management environment, which ensures their success in the implementation of innovation. The aim of the study is to prove that tacit knowledge is a mediator for creativity and project performance. Creativity as one of the crucial sources of innovation is stimulated by tacit knowledge. Bearing this fact in mind, the authors studied relations between tacit knowledge, creativity...

    Full text to download in external service

  • Tacit Knowledge Sharing and Personal Branding. How to Derive Innovation From Project Teams?
    Publication

    Innovation, relationships, cooperation, and knowledge are key factors which determine a competitive advantage in the networked economy. A network serves as a contemporary form of market process coordination. Network economy, according to the idea of prosumerism, is founded on collaboration of individual creators based on a network of values instead of hierarchical dependencies. Another feature of a network is that it imposes symmetry...

    Full text to download in external service

  • The work-family interface: Job demands, work engagement and turnover intentions of Polish nurses
    Publication

    - Year 2016

    A conflict between one's professional life and one's family life may lead to lower well-being both at work and home. Most nurses are women who have traditionally reconciled their professional life with family life. One aim of this study was to examine the relationships between the work-family conflict (WFC),the family-work conflict (FWC), and the perception of job demands (quantitative workload and interpersonal conflicts at work)....

    Full text to download in external service

  • THRIVING AND JOB SATISFACTION IN MULTICULTURAL ENVIRONMENTS OF MNCS
    Publication

    - Year 2016

    Purpose of the article The aim of the paper is to analyze the relationship between thriving and job satisfaction in multicultural environments of multinational corporations (MNCs). Methodology/methods The quantitative cross-sectional study was conducted on the sample of 128 individuals from subsidiaries of various MNCs located in Poland involved in intercultural interactions. Scientific aim The aim of this study was to examine...

  • Trust, Collaborative Culture and Tacit Knowledge Sharing in Project Management–a Relationship Model
    Publication

    The aim of this research is to study the relationship between Trust, Collaborative Culture, and Tacit Knowledge Sharing in Project Management as a source of Team Creativity in the context of delivering value through knowledge. For this purpose authors conducted a study of 514 Polish professionals with different functions and experience in managing projects in construction industry. The data collected during the study has been analysed...

    Full text to download in external service

  • Wartość marki jako wskaźnik. Metody pomiaru

    Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia wskaźnika „wartość marki”1 dla celów optymalizacji strategii marketingowych w oparciu o przegląd metod pomiaru zarówno pod kątem zarządczym, jak i raportowania. Wartość marki stanowi najbardziej obiektywny wskaźnik oceny przyjętej strategii marketingowej oraz sprawności skonfigurowanej sieci wartości marki z powodu możliwości jednoznacznej oceny, czy przyjęty „marketing mix” zapewnił...

    Full text available to download

Year 2017
  • Brand loyalty creation in the social network. Does the product category matter?
    Publication

    - Year 2017

    The final goal of all marketers’ effort is to achieve a high level of loyalty toward their brands. Social network brand sites are increasingly attracting the attention of scientists and managers intrigued by their potential application for brand loyalty creation. The aim of this research, based on European sample, is to fill the gap in understanding the product category loyalty and brand loyalty relation as an output of brand identification...

    Full text to download in external service