prof. dr hab. inż. Jarosław Guziński
Zatrudnienie
- Kierownik katedry w Katedra Automatyki Napędu Elektrycznego i Konwersji Energii
- Kierownik Studium Doktoranckiego w Wydział Elektrotechniki i Automatyki
- Prodziekan ds. nauki i rozwoju w Wydział Elektrotechniki i Automatyki
Media społecznościowe
Kontakt
- jaroslaw.guzinski@pg.edu.pl
Profesor
- Miejsce pracy
-
Budynek A Elektrotech.
pokój EM-205 otwiera się w nowej karcie - Telefon
- (58) 347 29 60
- jaroslaw.guzinski@pg.edu.pl
Kierownik Studium Doktoranckiego
- Miejsce pracy
- Gmach Elektrotechniki i Automatyki pokój 44
- Telefon
- (58) 348 60 63
Prodziekan ds. nauki i rozwoju
- Miejsce pracy
- Gmach Elektrotechniki i Automatyki pokój 44
- Telefon
- (58) 348 60 63
Kierownik katedry
- Miejsce pracy
-
Budynek A Elektrotech.
pokój EM-205 otwiera się w nowej karcie - jaroslaw.guzinski@pg.edu.pl
Wybrane publikacje
-
Speed sensorless induction motor drive with predictive current controller
Today, speed sensorless modes of operation are becoming standard solutions in the area of electric drives. This paper presents a speed sensorless control system of an induction motor with a predictive current controller. A closed-loop estimation system with robustness against motor parameter variation is used for the control approach. The proposed algorithm has been implemented using field-programmable gate arrays (FPGAs) and a...
-
Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive
W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń...
-
Application of speed and load torque observers in high-speed train drive for diagnostic purposes
W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń...
Uzyskane stopnie/tytuły naukowe
-
2021-04-06
Nadanie tytułu naukowego
prof. dr hab. inż. Automatyka, elektronika i elektrotechnika (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)Wydział Elektrotechniki i Automatyki / Centralna Komisja do Spraw Stopni i Tytułu -
2012-05-29
Nadanie stopnia naukowego
dr hab. inż. Elektrotechnika (Dziedzina nauk technicznych) -
2000-06-27
Nadanie stopnia naukowego
dr inż. Elektrotechnika (Dziedzina nauk technicznych)
wyświetlono 5597 razy