Janusz Kozak - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zdjęcie profilowe: prof. dr hab. inż. Janusz Kozak

prof. dr hab. inż. Janusz Kozak

Filtry

wszystkich: 77

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2002
  • Numerical assessment of the fatigue crack propagation in ship structuraldetails.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Przedstawiono podejście teoretyczne pozwalające na modelowanie rozwoju pęknięcia w konstrukcji kadłuba okrętu. Omówiono założenia i procedurę realizacyjną. Pokazano wyniki badań rzeczywistych modeli konstrukcji kadłuba-skrzyżowanie wiązań ramowych o jednakowej wysokości. Dokonano porównania i krytycznej analizy wyników uzyskanych na drodze teoretycznej z wynikami badań rzeczywistych.

Rok 2003
Rok 2004
  • Fatigue of the ship structure.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Zaprezentowano wyniki prac badawczych zachowania paneli SANDWICH pod obciążeniem zginającym. Prace prowadzone były w Kat. Technol. Okrętów i Obiektów Oceanotechn. Wydz. OiO i obejmowały między innymi badania konstrukcji w skali rzeczywistej. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów z wynikami prezentowanymi w literaturze.

  • Fatigue properties of laser welded steel sandwich panel.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych paneli SANDWICH, prowadzonych w Kat. TOiOO Wydz. OiO na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Przedstawiono program badań, omówiono założenia procedur badawczych i konstrukcję stanowisk testowych. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów z wynikami prezentowanymi w literaturze. Przedstawiono propozycję algorytmu szacowania trwałości zmęczeniowej konstrukcji spawanych laserowo.

  • Metalowy sandwich - nowa technologia konstrukcji jednostek morskich.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Przedstawiono możliwości stosowania nowoczesnej konstrukcji jaką stanowią stalowe panele spawane laserowo na elementy struktury kadłuba wyczynowych jednostek morskich. Pokazano zalety i ograniczenia takich rozwiązań, zaprezentowano dostępne informacje (w tym z badań własnych) na temat ich własności.

  • Research on deformations of laser-welded joint of a steel sandwich structure model.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Przedstawiono problemy związane z zachowaniem złącza laserowego pod obciążeniem zginającym. Pokazano wyniki badań laboratoryjnych dla określenia mechanizmu pracy złącza i przedyskutowano uzyskane rezultaty.

  • Strength tests of steel sandwich panel.
    Publikacja

    - Rok 2004

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych paneli SANDWICH, prowadzonych w Kat. Technol. Okr. i Obiekt. Oceanotech. Wydz. OiO, na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów z wynikami prezentowanymi w literaturze.

Rok 2005
  • Problemy przebudowy jachtu ''Gedania''
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono problemy technologiczne zaistniałe w trakcie procesu rewitalizacji stalowego jachtu Gedania. Pokazano założenia przebudowy, przyjęte rozwiązania realizacyjne a wreszczie metody jej wykonywania. Omówiono wybrane elementy procesu technologicznego.

  • Strength tests of steel sandwich panel
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych elementarnego, teowego złącza spawanego laserowo, których celem było określenie pola odkształceń i naprężeń w strefie przyspoinowej. Uzyskane wyniki wskazują na potrzebę bardzo starannego modelowania konstrukcji spawanych laserowo przy obliczeniach MES. W pracy zaprezentowano wyniki badań konstrukcji rzeczywistej pod statycznym obciążeniem ściskającym, które porównano z rezultatami analizy...

  • Strength tests of steel sandwich panel
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych elementarnych złączy spawanych laserowo i paneli SANDWICH, prowadzonych w Katedrze Technologii Okrętów i Obiektów Oceanotechnicznych WOiO, na konstrukcjach w skali rzeczywistej. Dokonano analizy zachowania połączenia podczas procesu obciążenia. Przedstawiono wyniki numerycznego zamodelowania własności złącza. Dokonano porównania uzyskanych rezultatów analizy numerycznej z wynikami z badań...

Rok 2006
  • Fatigue life of steel, laser welded panels
    Publikacja

    W publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące możliwości analizy trwałości zmęczeniowej stalowyxh paneli spawanych laserowo typu sandwich. Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych w skali naturalnej a także krzywe projektowe uzyskane na podstawie systematycznych badań połączeń elementarnych spawanych laserowo. Na podstawie przedstawionych i uogólnionych wyników pokazano propozycję metodyki szacowania trwałości zmęczeniowej...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Problems of strength modelling of steel sandwich panels under in-plate load
    Publikacja

    W pracy omówiono zagadnienia wytrzymałości statycznej stalowych paneli typu sandwich spawanych laserowo. Omówiono charakterystyki sztywności podczas zginania, przedstawiono zachowanie pod obciążeniem równomiernie rozłożonym a także sposób niszczenia pod obciążeniem ściskającym. Omówiono możliwości stosowania takich konstrukcji na podstawie wniosków z badań.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Problemy modelowania własności wytrzymałościowych stalowych konstrukcji typu ''sandwich''
    Publikacja

    - Rok 2006

    W pracy omówiono wyniki badań zmęczeniowych stalowych, laserowo spawanych konstrukcji typu sandwich. Na ich tle uogólniono mechanizmy niszczenia takich konstrukcji. Dla wybranego modelu niszczenia przedstawiono wyniki badań elementarnego połączenia spawanego laserowo.

  • Problemy określania trwałości zmęczeniowej stalowych paneli spawanych laserowo
    Publikacja

    - Rok 2006

    W pracy przedstawiono problemy związane z analizą trwałości zmęczeniowej stalowych paneli spawanych laserowo typu sandwich. Przedstawiono wyniki badań laboratoryjnych w skali naturalnej a na ich podstawie zaproponowano algorytm podejścia do szacowania trwałości zmęczeniowej.

Rok 2007
Rok 2008
Rok 2009
  • Selected problems on application of steel sandwich panels to marine
    Publikacja

    W pracy przedstawiono wybrane problemy stosowania stalowych laserowo spawanych paneli w konstrukcji statku. Problemy te wynikają ze specyfiki cienkiej, spawanej laserowo konstrukcji stalowej i obejmują szerokie spektrum zagadnień począwszy od własności wytrzymałościowychy elementarnego połączenia teowego spawanego laserowo poprzez łączenie paneli ze sobą a skończywszy na integracji paneli z konstrukcją tradycyjną.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2010
  • Analiza awarii masztów na STS Pogoria
    Publikacja

    - Rok 2010

    ''Pogoria'' - żaglowiec szkolny uczestniczyła w trakcie ''TALL SHIP RACE 2009'' w rejsie na trasie Gdynia-St.Petesburg. W dniu 7 lipca 2009 roku w trakcie bezpośredniej rywalizacji z płynącą obok siostrzaną - nieco młodszą - ''Kaliakrą'' (jacht płynął lewym halsem, kursem 055, przy wietrze ESE o sile 6B), podczas nadmiernego wyostrzenia do wietru, nastąpiło złamanie fokmasztu, a w konsekwencji - pozostałych dwóch masztów. W artykule...

  • Damage tests of the single shell ship fuel tank with additional elastic protective coating
    Publikacja

    - Rok 2010

    Wejście na mieliznę lub kolizja średniej wielkości np. kontenerowca może doprowadzić do zanieczyszczenia środowiska Morza Bałtyckiego paliwem uwolnionym z rozszczelnionych, jednoposzyciowych zbiorników dennych, a ilość tego paliwa może być znaczna. W związku z tym podjęto prace badawcze zmierzające do opracowania sposobu obniżenia ryzyka rozlewu paliwa w wypadku kolizji poprzez wprowadzenie drugiej bariery ochronnej. Idea pomysłu...

  • Żeglarstwo wśród studentów na przykładzie wyników działania ''Żelgowanie na PG'': działałania szkoleniowe
    Publikacja

    - Rok 2010

    Od kilku lat na Politechnice Gdańskiej realizowany jest program aktywizacji żeglarskiej studentów pod nazwą "Żeglarstwo na Politechnice". Prowadzone są dwukierunkowe działania: - z jednej strony akcja szkoleń na podstawowe stopnie żeglarskie adresowana do szerokiej rzeszy studentów i towarzysząca jej akcja kształcenia własnego zaplecza instruktorskiego, - z drugiej działania szkoleniowo- sportowe ukierunkowane na wychowanie własnej...

Rok 2011
Rok 2012
Rok 2013
  • Innovative design of hybrid powered inland vessel
    Publikacja

    - Rok 2013

    One of the most demanding task for European countries is rational transportation system taking into account fuel efficient and ecological propulsion. The paper presents innovative design of hybrid powered inland vessel. The most important aspects regarding new design and technical solutions are being presented, including numerical and experimental research on hull form. Combined diesel-electric propulsion supported by solar panel...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Projekt i wykonanie łodzi regatowej zasilanej energią słoneczną
    Publikacja

    Wzrastające z roku na rok zużycie energii na naszej planecie i związanie z tym kurczenie się zapasów powszechnie wykorzystywanych nośników energii oraz wynikające z ich stosowania niekorzystne skutki dla środowiska naturalnego powodują, że ludzkość sięga w stronę odnawialnych źródeł energii. Problem ten dotyka także zagadnień napędu jednostek pływających. Jednym z potencjalnie interesujących źródeł energii jest energia słoneczna....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2014
Rok 2015
  • CTOD designation for WM and HAZ in butt joint made from S460 ML steel, Expertise No. WOiO/II/82/2015

    Typical (normative) testing of materials and/or welded joints do not answer on all questions about material or welded joint properties. In ship building and off-shore sectors, many strucures requires materials and joint with higher than typical fatigue resistance. Imact tests, which are carried out during welding technology qualification, gives answer about ductility, CTOD tests results about material or welded joint ability to...

  • FEM modelling of stress and strain distribution in weld joints of steel sandwich panels
    Publikacja

    The development of laser welding technology has enabled the mass production of thin-walled structures, including steel sandwich panels. The technology of joining plating panels with stiffeners by welding allows us to create joints with a specific geometry and material properties. In comparison with other types of joints, laser welds are characterized by their specific behaviour under cyclic load and, as a consequence, a different...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Inżynieria odwrotna w okrętownictwie
    Publikacja

    - Mechanik - Rok 2015

    W procesie budowy i eksploatacji dużych obiektów inżynierskich często zachodzi potrzeba inwentaryzacji i odtworzenia stanu rzeczywistego kształtu czy też położenia elementów konstrukcji. Powody takiej potrzeby wynikają najczęściej z braku albo nieaktualności dokumentacji w procesie wytwarzania, a jeszcze częściej przebudowy czy modernizacji. Coraz częściej potrzeby takie pojawiają się w okrętownictwie. Proces tworzenia – niejako...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Pomiary w procesie budowy kadłuba statku
    Publikacja

    - Rok 2015

    Statki i obiekty oceanotechniczne to największe ruchome ruchome dzieła sztuki inżynierskiej. Budowie takich kolosów towarzyszą procesy pomiarowe – nierzadko na odległości przekraczające kilkaset metrów i dokładnościach milimetrowych. Tak było kilkaset lat temu i tak jest dzisiaj. Pomimo niezmienności praw fizyki i zasad geometrii przestrzennej, w metrologii okrętowej – tak jak w innych dziedzinach życia – zachodzą zmiany. Pojawienie...

  • Problems of Determination of Welding Angular Distortions of T-fillet Joints in Ship Hull Structures

    Ship hull structure elements are in majority joined by welding. Welding distortions can cause a lot of problems during the manufacturing process. In the literature it is proposed wide spectrum of suggestions for a correct estimation of welding deformation in particular angular deformation in the fillet welded T joint. In the work verification of selected methods is proposed basing upon of the results of the laboratory measurements....

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Strength analysis of the support structure of the offshore wind turbine
    Publikacja

    - Rok 2015

    The global power demand from renewable sources is growing. One of a very favorable solution which meets severe environmental protection requirements are the offshore wind turbines. The offshore wind energy sector has experienced very fast development over last decade. Offshore wind farms, in comparison with onshore applications, can provide increased efficiency with reduced noise, visual, transportation and installation con-flicts....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • THE INFLUENCE OF MANUFACTURING OVERSIZING ON POSTWELDING DISTORTIONS OF THE FILLET WELDED JOINT

    Welding proces is basic joining technique in shipbuilding. Such method generated welding distortions which cause a lot of problems during the manufacturing process. In the literature it is proposed wide spectrum of suggestions for a correct estimation of welding deformation in particular angular deformation in the fillet welded T joint. In the work influence of oversizing of weld on angular distortions of joint is presented basing...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • The Influence of Modelling Material Zones on Strains and Stresses at Weld Toe Notch
    Publikacja

    The latest development in the field of welding technology enabled prefabrication of thin-walled sandwich structures in an industrial scale. Sandwich structures fabricated of steel, or aluminium alloy plates and stiffeners are welded with the use of hi-power CO2 lasers. Strength analysis of such structures with the use of finite element method needs proper material modelling.In this paper the material model of steel sandwich panel...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • The Influence of Selected Parameters of Numerical Modelling on Strains and Stresses at Weld Toe Notch
    Publikacja

    - Rok 2015

    Latest development in the field of welding technology and prefabrication enabled massive production of thin-walled sandwich structures. Multi-layered sandwich structures are fabricated with the use of high-power CO2 lasers, friction welding, arc welding, hybrid welding, or other technique designed for the special purpose. Steel or aluminium alloy plates with thickness between 1 and 5 mm are connected by internal stiffeners. Strength...

Rok 2016

wyświetlono 3177 razy