Jerzy Ejsmont - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 90

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2002
  • Tyre/road noise. Reference book.
    Publikacja

    - Rok 2002

    Książka przedstawia zagadnienia związane z hałasem opon samochodowych poruszających się po nawierzchniach drogowych. Zawiera rozdziały poświęcone budowie opon, budowie nawierzchni drogowych, akustyce, mechanizmom generowania hałasu, wpływie czynników eksploatacyjnych i konstrukcyjnych na hałas opon, metodom pomiarowym, modelowaniu, metodom ograniczania hałasu opon, zagadnieniom prawnym i normalizacyjnym. Jest kompletnym przewodnikiem...

Rok 2003
Rok 2005
  • The contribution of tire/road noise to the overal noise of cars and motocycles
    Publikacja

    - Rok 2005

    Omówiono wływ hałasu opon i hałasu jednostki napędowej na całkowity hałas generowany przez pojazd. Zaprezentowano opracowany w Katedrze pojazdów i Maszyn Roboczych PG program VENOM do symulacji halasu pojazdów w ruchu drogowym. Przy pomocy tego programu określono wpływ zmiennych warunków ruchu drogowego na hałas generowany przez pojazd. Uwzględnioino przyspieszanie na poszczególnych biegach, hamowanie z różnymi prędkościami oraz...

  • Z historii Katedry Pojazdów i Maszyn Roboczych.
    Publikacja

    Przedstawiono historię Katedry Pojazdów i Maszyn Roboczych w latach 1945-2005 oraz życiorysy zasłużonych jej pracowników. Omówiono działalność dydaktyczną i naukową oraz współpracę z przemysłem i innymi instytucjami.

Rok 2007
Rok 2008
  • Edukacja strzelców wyborowych i snajperów
    Publikacja

    W pracy podano definicje strzelca wyborowego oraz snajpera wojskowego i policyjnego. Przedstawiono cechy pożądane u snajperów wojskowych i policyjnych. Omówiono selekcję kandydatów na snajperów oraz zasady szkolenia snajperów. Przybliżono podstawowe zagadnienia z balistyki, które powinny być znane snajperom.

  • Tire rolling resistance measurements on the road and in the laboratory

    W pracy przedstawiono stanowisko bębnowe do badania oporu toczenia opon samochdowych w warunkach laboratoryjnych. Zaprezentowano także przyczepę dynamometryczną do badania oporu toczenia opon samochodowych w warunkach drogowych. Stanowisko bębnowe i przyczepa zosały zbudowane w Katedrze Pojazdów i Maszyn Roboczych Politechniki Gdańskiej. Omówiono wpływ wzdłużnego pochylenia drogi i naporu powietrza na badane koło na dokładność...

  • Wpływ nawierzchni jezdni na hałas drogowy - część 2
    Publikacja

    W pracy przedstawiono mechanizmy generowania hałasu opon związane z drganiami mechanicznymi oraz z przepływami powietrza. Omówiono wpływ rzeźby bieżnika opony oraz tekstury nawierzchni na generowany hałas podczas toczenia się opony po nawierzchni jezdni.

  • Wpływ nawierzchni jezdni na hałas drogowy. Część 1
    Publikacja

    W pracy przedstawiono rys historyczny walki z hałasm generowanym przez ruch drogowy. Problem ten był już istotny w Starożytnym Rzymie. W latach trzydziestych ubiegłego wieku wykonano w Polsce pierwsze pomiary hałasu związanego z ruchem drogowym. Podano zakresy prędkości powyżej których dominującym źródłem hałasu są toczące się opony. Przedstawiono czynniki związane z nawierzchnią i wpływające na hałas toczenia opon.

Rok 2009
  • Amunicja i jej elaboracja
    Publikacja

    - Rok 2009

    Książka porusza zagadnienia związane z nabojami do strzeleckiej broni palnej - rewolwerów, pistoletów i karabinów. Omówione są w niej poszczególne elementy nabojów i ich wpływ na własności amunicji. Przedstawione są również zagadnienia związane z samodzielną elaboracją amunicji w warunkach domowych. Oprócz opisu narzędzi do elaboracji czytelnik znajdzie w niej informacje o prawidłowym posługiwaniu się tymi narzędziami oraz o zasadach...

  • Certification of vehicles used for tire/road noise evaluation by CPX method

    Jednym ze sposobów oceny hałasu opon i nawierzchni drogowych jest metda CPX polegająca na pomiarze hałasu w polu bliskim miejsca współpracy opony z nawierzchnią. Aby uzyskać wysoką dokładność pomiarów niezbędne jest ustanowienie procedur ustanowienie procedur certyfikacyjnych sprzętu pomiarowego a więc głównie pojazdu badawczego. Praca dotyczy procedur certyfikacyjnych wypracowanych przez Grupę Roboczą WG33 ISO/TC43/SC1 oraz w...

  • Directivity of tire/road noise emission for selected tires and pavements

    Praca pośwoęcona jest kierunkowości emisji hałasu opon i nawierzchni drogowych. Opony są dominującym źródłem haasu w pojaździe poruszającym się w typowych warunkach ruchu drogowego. Hałas ten nie jest bezkierunkowy jak to przyjmuje się w modelach obliczeniowych hałasu. Takie założenia wynikają z ograniczonej dostępności danych dotyczących kierunkowości i mogą prowadzić do niedokładności przy prognozowaniu hałasu drogowego. Praca...

Rok 2010
Rok 2011
  • Balistyka dla snajperów : Praktyczny poradnik. - J. A. Ejsmont. -
    Publikacja

    - Rok 2011

    Jest to pierwsza w Polsce książka z zakresu balistyki, opracowana dla snajperów, strzelców wyborowych, sportowych strzelców długodystansowych oraz myśliwych. W przystępny sposób przedstawiono w niej zagadnienia związane z balistyką wewnętrzną, zewnętrzną i końcową. Bardzo wnikliwie omówiono również celowniki optyczne, sposoby ich testowania i regulacji. Opisano zasady określania poprawek uwzględniających odległość od celu, położenie...

  • noise map validation by continuous noise monitoring
    Publikacja

    Artykuł dotyczy porównania dwóch rodzajów oceny hałasu w aglomeracjigdańskiej. Pierwsza ocena została przygotowana na podstawie prognozy hałasu w oparciu o mapy stworzone metodami obliczeniowymi w roku 2007. Druga ocena bazuje na rzeczywistych danych pomiarowych zarejestrowanych przez system ciągłego monitoringu działającego w aglomeracji od 2008 roku. W artykule zaprezentowano i przeprowadzono analizy występujących różnic pomiędzy...

Rok 2012
  • Aktywna metoda neutralizacji butli acetylenowych w środowisku pożarowym
    Publikacja

    - Rok 2012

    Praca przedstawia metodę aktywną neutralizacji butli acetylenowych, które zostały podgrzane w środowisku pożarowym. Autorzy opisują właściwości acetylenu, sposoby przechowywania oraz zagrożenia związane z acetylenem w srodowisku pożaru. W pracy przedstawiono podstawowe sposoby postępowania ratowniczo-gaśniczego w przypadku w przypadku ujawnienia butli acetylenowych w trakcie działań. Autorzy skoncentrowali się na metodzie ofensywnej,...

  • Influence of IED Explosion on Lateral Dynamics of a Vehicle
    Publikacja

    - Rok 2012

    The paper describes field test results of heavy vehicle tire blow-outs. Both civilian and military vehicles are subjected to sudden loss of inflation pressure in one or more wheels, often accompanied by serious tire damage. Selected results related to the lateral dynamic of vehicle during and just after explosive tire destruction are reported

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych
    Publikacja

    - Rok 2012

    W pracy przedstawiono wyniki laboratoryjnych badań oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych. Współczynnik oporu toczenia tych opon jest silnie uzależniony od ciśnienia pompowania. Po utracie nadciśnienia w oponie, gdy następuje styk wewnętrznej powierzchni bieżnika z wkładką Run-Flat, opór toczenia wzrasta około 7-8 razy w stosunku do sytuacji gdy ciśnienie pompowania jest wyregulowane do jazdy po drogach utwardzonych...

  • Modyfikacja programu szkolenia kierowców wieloosiowych pojazdów specjalnych, uwzględniająca wyniki badań eksperymentalnych i symulacyjnych eksplozyjnego uszkodzenia opon
    Publikacja

    - Rok 2012

    Aktualnie obowiązujący program szkolenia kierowców specjalnych pojazdów wojskowych obejmuje zagadnienia związane z budową pojazdu, zasadami jego poprawnej eksploatacji i techniką jazdy w podstawowym zakresie. Program porusza, co prawda również problemy związane z prawidłowym postępowaniem przy wystąpieniu awarii układu napędowego, ale nie obejmuje kompleksowo techniki jazdy w przypadku poważnego uszkodzenia jednego lub więcej kół...

  • Realizacja eksplozyjnego niszczenia opon wieloosiowego pojazdu specjalnego
    Publikacja

    - Rok 2012

    Realizacja programu badań nad zachowaniem się pojazdów w warunkach eksplozyjnego uszkodzenia opon pojazdów kołowych wymaga aby proces utraty ciśnienia będący rezultatem lokalnego zniszczenia ścian bocznych, lub bieżnika opony przebiegał bardzo gwałtownie. Postulat ten może być zrealizowany na kilka sposobów. Najważniejsze z nich to: zniszczenie mechaniczne za pomocą noża lub penetratora, zniszczenie za pomocą "pocisku" miotanego...

  • Research on operational characteristics of tyres with run flat insert
    Publikacja

    - Journal of KONES - Rok 2012

    The paper describes results of research on heavy vehicle tyre with Run Flat VFI insert. The experiment has included the determination of heat generation, rolling resistanceand radial stifnessof two different tyre designes (textile and steel carcass). The results have been used for the purpose of ewalution of tyre operating characteristics. The study included research on non-inflated tyre properties. The purpose of the paper is...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Wpływ eksploatacji opon na środowisko
    Publikacja

    - Rok 2012

    Przedstawiono wpływ eksploatacji opon na środowisko uwzględniając takie aspekty jak: hałas opon, opór toczenia oraz przyczepność. Zaprezentowano zasady oznaczania opon za pomocą specjalnych etykiet, na podstawie których można ocenić wybrane parametry opon w kontekście wpływu na środowisko i bezpieczeństwo eksploatacji pojazdu.

Rok 2013
  • ANALYSIS OF ROLLING RESISTANCE OF TIRES WITH RUN FLAT INSERT APPLYING DRUM METHOD AND RADIAL CHARACTERISTIC
    Publikacja

    - Rok 2013

    This paper presents analysis of rolling resistance of tires with RUN FLAT insert applying drum method and radial characteristic. The conducted studies indicated changes in operational properties of wheel, occurring as a result of inflation pressure drop in the wheel. As regards radial elasticity, such changes result in significant drop of radial rigidity and increase of static deflection and increase of tire rolling resistance....

  • Celność broni strzeleckiej
    Publikacja

    - Rok 2013

    Bogato ilustrowany praktyczny poradnik poswięcony celności broni strzeleckiej oraz elementom i czynnikom mającym na nią wpływ. Opisano podstawy balistyki oraz zamieszczono najistotniejsze informacje dotyczące dynamiki broni lufy, mechanizmu spustowego, celowników i amunicji z uwzględnieniem różnych jej rodzajów, jakości i doboru. Podano również niezbędne minimum informacji związanych z wpływem warunków atmosferycznych na celność...

  • Impact of the surface evenness and texture on tire/road rolling resistance

    This paper deals with the issue of a surface's roughness and texture impact on tire/road rolling resistance. It includes a brief description of research aims, measurements and an analysis of results. It also presents observations and conclusions regarding drum facility modernisation which allows studies concerning surface's roughness and texture impact on tire/road rolling resistance.

  • Możliwoości ograniczania rozprzestrzeniania się pożarów pojazdów, przy zastosowaniu nowego typu nawierzchni drogowej
    Publikacja

    - Zeszyty Naukowe SGSP - Rok 2013

    W artykule przedstawiono możliwość utrudnienia rozprzestrze niania się pożaru przy wycieku paliwa poprzez zastosowanie specjalnej, porowatej\ nawierzchni drogowej. Poza wieloma niewątpliwymi zaletami nawierzchni wykonywanej m.in. z agregatu powstałego w wyniku recyclingu zużytego ogumie nia samochodowego, możliwość zatrzymania rozlanego paliwa na ograniczonym obszarze i jego późniejsze stopniowe wypalenie się może znacząco przyczynić...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • PERS - QUIET ROAD SURFACE FOR URBAN AREAS
    Publikacja

    Traffic noise is one of the most important environmental problems in densely populated urban areas. At low speeds the tyre/road interaction dominates all other sources. It is anticipated that when electric and hybrid vehicles gain dominance in city traffic, the importance of tyre/road noise will still increase as electric engines are much less noisy than combustion engines. On the other hand, electric and hybrid urban vehicles...

  • Tyre/road noise reduction of poroelastic road surface tested in a laboratory
    Publikacja

    - Rok 2013

    A so-called poroelastic road surface (PERS) is being developed in Europe. This contains a large percentage of rubber particles mixed with hard aggregate (stone and sand) and bound with polyurethane. This gives high air void content (around 30 %), high elasticity and smooth texture, all of which should give low noise properties. Inthis experiment anominally 30 mm thick sample of PERS was mounted on a steel drum. Various car tyres...

Rok 2014
  • Analysis of Rolling Resistance of Tires With Run Flat Insert
    Publikacja

    - Key Engineering Materials - Rok 2014

    Run flat properties are required for tires intended for special applications like military or rescue vehicles. Run-Flat inserts make possible to drive a car or truck, with certain restrictions, also when inflation pressure is very low or non-existing (after tire damage). Rolling resistance of tires rolling the inserts increases considerably in relation to the rolling resistance of properly inflated tires. This paper presents results...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Comparison of road and laboratory measurements of tyre/road noise

    Tyre/road noise is one of the major environmental problems related to road traffic. There are several measuring methods of tyre/road noise that may be carried out on the road (for example Coast-down and Close Proximity Method) or in the laboratory (Drum Method). Road measurements are preferred for evaluations of pavement properties while laboratory methods are mostly used to evaluate tyres. One of the biggest problems associated...

  • HOW EFFICIENT IS NOISE LABELING OF TIRES?

    Since 2012 all new tires in Europe must be labeled. The label contains general information about tire performance concerning rolling resistance (that corresponds to fuel economy), noise emission and wet grip (only for passenger car tires). Measurements of noise performance of tires must be performed according to the Annex 3 of the Regulation No 117 of the Economic Commission for Europe of the United Nations. The regulation specifies...

  • LOW NOISE TIRES FOR HYBRID AND ELECTRIC VEHICLES
    Publikacja

    Low Emission Vehicles that are hybrid and electric cars may benefit from specially designed tires that are optimized for driving conditions typical for such vehicles. It is possible that in the future Low Emission Vehicles, especially passenger cars, will substitute conventional vehicles in all applications, however for the time being they are mostly used in urban and suburban areas. Urban traffic has a rather low demand for grip...

  • Methods of Tire Rolling Resistance Measurements
    Publikacja

    Tire rolling resistance is one of the factors related to tire/road interaction that has important influence on road vehicles performance. Raising fuel price and increased concern related to the environmental changes result in growing interest in reduction of tire rolling resistance that influences fuel consumption, especially in free-flowing highway traffic with moderate speeds. There are several methods of tire rolling resistance measurements....

  • Mn Road Facility Badania nawierzchni drogowych w amerykańskim stylu

    Pomimo znacznego rozwoju technik modelowania matematycznego oraz badań laboratoryjnych nie jest obecnie możliwe wyeliminowanie badań nawierzchni drogowych i ich monitorowania w warunkach drogowych. W pracy przedstawiono drogowe badania oporu toczenia opon samochodowych na torach doświadczalnych Francji i Stanów Zjednoczonych wykonane za pomocą przryczepy dynamometrycznej zbudowanej w Politechnice Gdańskiej. Podano przykładowe wyniki...

  • Opór toczenia opon samochodowych

    Opór toczenia opon samochodowych jest jednym z istotnych parametrów charakteryzujących współpracę opon samochodowych z nawierzchnią jezdni. jego wartość wpływa na zużycie paliwa a przez to na koszt transportu samochodowegooraz na osiągi pojazdów, takie jak prędkość maksymalna czy zdolność przyspieszania. W zależności od warunków ruchu zmniejszenie oporu toczenia o 10% powoduje zmniejszenie zużycia paliwa o2-4%. Zmniejszenie zużycia...

  • Reduction of Tire Rolling Resistance by Optimization of Road Surfaces and Tires

    During interaction between tire and road surface three very important phenomena are always in effect. One of them (very desirable) is friction that is important for traction, braking and cornering. Two other phenomena are not desirable at all, that is rolling resistance and noise. This paper discusses relations between road surface and tire parameters versus tire rolling resistance. Road surface texture, porosity, impedance, strength...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Road texture influence on tire rolling resistance

    Tire rolling resistance is one of the most important resistive forces acting on road vehicles. It depends on tire and surface characteristics as well as vehicle operating parameters. This paper deals with the influence of road surface texture on rolling resistance of passenger car tires. Results of road measurements performed on variety of road surfaces are presented.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Tyre/road noise reduction by a poroelastic road surface
    Publikacja

    Low noise road surfaces of existing types may in favourable cases and in new conditions provide up to 7 dB of noise reduction. For higher noise reductions, innovative solutions must be sought. Poroelastic road surfaces (PERS) may be such a solution, which currently is studied in the EU project PERSUADE. This paper presents results of trials with a PERS version prefabricated by one of the project partners. Tests were made in a laboratory...

Rok 2015

wyświetlono 4135 razy