Mariusz Szwoch - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 50

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2022
  • Affect aware video games
    Publikacja

    - Rok 2022

    In this chapter a problem of affect aware video games is described, including such issue as: emotional model of the player, design, development and UX testing of affect-aware video games, multimodal emotion recognition and a featured review of affect-aware video games.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Computer Aided Telediagnostics System for Stoma Patients
    Publikacja
    • R. Zawislak
    • M. Szwoch
    • G. Granosik
    • A. Miarka
    • J. Mik-Wojtczak
    • M. Mik

    - Rok 2022

    Stoma surgery may concern patients with colorectal cancer and inflammatory bowel disease. More than half of patients diagnosed with colon cancer present at an advanced stage, and palliative treatment may involve stoma formation. This type of surgery may change the patient’s life strongly, therefore they should receive special medical care. The paper presents the assumptions, concept, and architecture of the Stoma-Alert diagnosis...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Template chart detection for stoma telediagnosis
    Publikacja
    • M. Szwoch
    • R. Zawiślak
    • G. Granosik
    • J. Mik-Wojtczak
    • M. Mik

    - International Journal of Applied Mathematics and Computer Science - Rok 2022

    The paper presents the concept of using color template charts for the needs of telemedicine, particularly telediagnosis of the stoma. Although the concept is not new, the current popularity and level of development of digital cameras, especially those embedded in smartphones, allow common and reliable remote advice on various medical problems, which can be very important in the case of limitations in a physical contact with a doctor....

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2020
Rok 2018
  • Using Different Information Channels for Affect-Aware Video Games - A Case Study
    Publikacja

    - Rok 2018

    This paper presents the problem of creating affect-aware video games that use different information channels, such as image, video, physiological signals, input devices, and player’s behaviour, for emotion recognition. Presented case studies of three affect-aware games show certain conditions and limitations for using specific signals to recognize emotions and lead to interesting conclusions.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2017
  • Podstawy projektowania interfejsów użytkownika
    Publikacja

    - Rok 2017

    Dobry interfejs użytkownika to podstawa sukcesu każdej aplikacji! Poznaj różne sposoby komunikowania się użytkownika z komputerem. Dowiedz się, co w kwestii interfejsu użytkownika oferują współczesne urządzenia i programy Naucz się projektować efektowne i proste w obsłudze interfejsy użytkownika. Interfejs użytkownika to wizytówka każdej aplikacji komputerowej i strony WWW, a także brama zapewniająca dostęp do ich funkcji. Nawet...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2016
Rok 2015
  • Acquisition and indexing of RGB-D recordings for facial expressions and emotion recognition
    Publikacja

    In this paper KinectRecorder comprehensive tool is described which provides for convenient and fast acquisition, indexing and storing of RGB-D video streams from Microsoft Kinect sensor. The application is especially useful as a supporting tool for creation of fully indexed databases of facial expressions and emotions that can be further used for learning and testing of emotion recognition algorithms for affect-aware applications....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • An extension to the FEEDB Multimodal Database of Facial Expressions and Emotions
    Publikacja
    • M. Szwoch
    • L. Marco-gimenez
    • M. Arevalillo-herráez
    • A. Ayesh

    - Rok 2015

    FEEDB is a multimodal database that contains recordings of people expressing different emotions, captured by using a Microsoft Kinect sensor. Data were originally provided in the device’s proprietary format (XED), requiring both the Microsoft Kinect Studio application and a Kinect sensor attached to the system to use the files. In this paper, we present an extension of the database. For a selection of recordings, we also provide...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Design Elements of Affect Aware Video Games
    Publikacja

    - Rok 2015

    In this paper issues of design and development process of affect-aware video games are presented. Several important design aspects of such games are pointed out. A concept of a middleware framework is proposed that separates the development of affect-aware video games from emotion recognition algorithms and support from input sensors. Finally, two prototype affect-aware video games are presented that conform to the presented architecture...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Detection of Face Position and Orientation Using Depth Data
    Publikacja

    In this paper an original approach is presented for real-time detection of user's face position and orientation based only on depth channel from a Microsoft Kinect sensor which can be used in facial analysis on scenes with poor lighting conditions where traditional algorithms based on optical channel may have failed. Thus the proposed approach can support, or even replace, algorithms based on optical channel or based on skeleton...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Emotion Recognition for Affect Aware Video Games

    In this paper the idea of affect aware video games is presented. A brief review of automatic multimodal affect recognition of facial expressions and emotions is given. The first result of emotions recognition using depth data as well as prototype affect aware video game are presented

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Evaluation Criteria for Affect-Annotated Databases

    In this paper a set of comprehensive evaluation criteria for affect-annotated databases is proposed. These criteria can be used for evaluation of the quality of a database on the stage of its creation as well as for evaluation and comparison of existing databases. The usefulness of these criteria is demonstrated on several databases selected from affect computing domain. The databases contain different kind of data: video or still...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Facial emotion recognition using depth data
    Publikacja

    - Rok 2015

    In this paper an original approach is presented for facial expression and emotion recognition based only on depth channel from Microsoft Kinect sensor. The emotional user model contains nine emotions including the neutral one. The proposed recognition algorithm uses local movements detection within the face area in order to recognize actual facial expression. This approach has been validated on Facial Expressions and Emotions Database...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Modeling emotions for affect-aware applications

    The chapter concerns emotional states representation and modeling for software systems, that deal with human affect. A review of emotion representation models is provided, including discrete, dimensional and componential models. The paper provides also analysis of emotion models used in diverse types of affect-aware applications: games, mood trackers or tutoring systems. The analysis is supported with two design cases. The study...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2014
  • Emotion Recognition and Its Applications

    The paper proposes a set of research scenarios to be applied in four domains: software engineering, website customization, education and gaming. The goal of applying the scenarios is to assess the possibility of using emotion recognition methods in these areas. It also points out the problems of defining sets of emotions to be recognized in different applications, representing the defined emotional states, gathering the data and...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • On Facial Expressions and Emotions RGB-D Database
    Publikacja

    - Rok 2014

    The goal of this paper is to present the idea of creating reference database of RGB-D video recordings for recognition of facial expressions and emotions. Two different formats of the recordings used for creation of two versions of the database are described and compared using different criteria. Examples of first applications using databases are also presented to evaluate their usefulness.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2013
  • Emotion recognition and its application in software engineering

    In this paper a novel application of multimodal emotion recognition algorithms in software engineering is described. Several application scenarios are proposed concerning program usability testing and software process improvement. Also a set of emotional states relevant in that application area is identified. The multimodal emotion recognition method that integrates video and depth channels, physiological signals and input devices...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • FEEDB: A multimodal database of facial expressions and emotions
    Publikacja

    - Rok 2013

    In this paper a first version of a multimodal FEEDB database of facial expressions and emotions is presented. The database contains labeled RGB-D recordings of people expressing a specific set of expressions that have been recorded using Microsoft Kinect sensor. Such a database can be used for classifier training and testing in face recognition as well as in recognition of facial expressions and human emotions. Also initial experiences...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
Rok 2008
  • Języki formalne, automaty i translatory
    Publikacja

    - Rok 2008

    Książka stara się w przystępny sposób przedstawić zagadnienia związane z teorią języków formalnych, automatów i translatorów. Wiedza ta pomoże nie tylko zrozumieć zasady stosowanych na co dzień narzędzi informatycznych, ale pomoże również w rozwiązywaniu częstych problemów związanych z przetwarzaniem danych tekstowych o zdefiniowanej strukturze.Książka ta przeznaczona jest przede wszystkim dla szerokiego grona studentów informatyki...

  • Metodologia i techniki programowania
    Publikacja

    - Rok 2008

    Książka jest syntetycznym wprowadzeniem do technik programowania. Omawia podstawowe trendy rozwoju metodologii wytwarzania oprogramowania, takie jak: metody strukturalne, obiektowe, narzędzia CASE, standaryzacje programów i ocenę złożoności oprogramowania. Pokazuje również, jak projektować kodować, testować i uruchamiać programy, aby były niezawodne i efektywne. Naszkicowano w niej możliwości środowisk wytwarzania oprogramowania....

  • Moniuszko - interaktywna biblioteka cyfrowa dokumentów muzycznych
    Publikacja

    - Rok 2008

    W pracy przedstawiono wyniki i wnioski z realizacji interaktywnej biblioteki cyfrowej dokumentów muzycznych zrealizowanej w ramach projektu badawczego przez zespół pracowników Politechniki Gdańskiej i Akademii Muzycznej w Gdańsku. W szczeólności przedstawiona została architektura biblioteki Moniuszko, jej funkcjonalność, pierwsze opinie użytkowników oraz kierunki dalszych badań.

  • Using MusicXML to evaluate accuracy of OMR Systems
    Publikacja

    - Rok 2008

    In this paper a methodology for automatic accuracy evaluation in optical music recognition (OMR) applications is proposed. Presented approach assumes using ground truth images together with digital music scores describing their content. The automatic evaluation algorithm measures differences between the tested score and the reference one, both stored in MusicXML format. Some preliminary test results of this approach are presented...

  • Zastosowanie rozpoznawania notacji muzycznej do pozyskiwania danych w bibliotekach cyfrowych
    Publikacja

    - Rok 2008

    Biblioteki cyfrowe dokumentów muzycznych umożliwiają przechowywanie różnorodnej, multimedialnej informacji muzycznej. Oprócz opisu bibliograficznego obejmować ona może również dane w postaci nagrań dźwiękowych i wideo, obrazów partytur oraz partytur w postaci cyfrowej. W związku z potrzebą efektywnego pozyskiwania zawartości multimedialnej biblioteki cyfrowej oraz automatycznego indeksowania przechowywanych multimediów, należy...

Rok 2007
  • Guido: a musical score recognition system
    Publikacja

    - Rok 2007

    This paper presents an optical music recognition system Guido that can automatically recognize the main musical symbols of music scores that were scanned or taken by a digital camera. The application is based on object model of musical notation and uses linguistic approach for symbol interpretation and error correction. The system offers musical editor with a partially automatic error correction.

  • Rozpoznawanie notacji muzycznej
    Publikacja

    - Rok 2007

    W rozdziale przedstawiono najważniejsze problemy występujące w systemach OMR oraz przykładowe podejścia do ich rozwiązania.

  • Wizualizacja partytur w środowisku internetu

    W pracy przedstawiono problematykę wizualizacji notacji muzycznej w środowisku internetowym. Omówione zostały najważniejsze metody publikacji partytur w postaci obrazów rastrowych i wektorowych. Przedstawiono znacznikowy format opisu notacji muzycznej - MusicXML oraz format prezentacji grafiki wektorowej - SVG. Wskazano również potrzebę stworzenia i przedstawiono koncepcję oraz pierwsze testy biblioteki służącej wizualizacji partytur...

  • Zapytania muzyczne do bibliotek cyfrowych
    Publikacja

    - Rok 2007

    Biblioteki cyfrowe dokumentów muzycznych umożliwiają przechowywanie różnorodnej, multimedialnej informacji muzycznej. Oprócz opisu bibliograficznego obejmować ona może również dane w postaci nagrań dźwiękowych i wideo, obrazów partytur oraz partytur w postaci cyfrowej.W celu efektywnego wyszukiwania danych muzycznych należy stosować zapytania muzyczne. W rozdziale przedstawiono specyfikę cyfrowych bibliotek muzycznych oraz metody...

  • Zastosowanie gramatyk grafowych do rozpoznawania i interpretacji diagramów

    W pracy przedstawiono formalizm gramatyk grafowych oraz jego wykorzystanie do rozpoznawania i interpretacji złożonych dwuwymiarowych struktur. Podano przykład zastosowania gramatyki grafowej do interpretacji schematów blokowych, formułując specyficzne dla nich reguły produkcji. Pokazano też możliwość zastosowania gramatyk grafowych do wspomagania procesu rozpoznawania oraz interpretacji partytur muzycznych

Rok 2006
Rok 2005
  • A robust detector for distorted music staves
    Publikacja

    - Rok 2005

    .

  • Detekcja pięciolinii metodą lokalnego rzutowania
    Publikacja

    - Rok 2005

    W pracy przedstawiono istniejące podejścia do detekcji pięciolinii, będącej podstawowym etapem segmentacji w procesie rozpoznawania notacji muzycznej. Przedstawiony został również własny algorytm detekcji pięciolinii, bazujący na rzutowaniu poziomym w lokalnych oknach, analizie tak powstałych histogramów (rzutów) oraz aproksymacji linii pięciolinii krzywymi drugiego stopnia. Przeprowadzone badania potwierdziły wysoką skuteczność...

  • Formaty zapisu cyfrowych dokumentów muzycznych
    Publikacja

    - Rok 2005

    W pracy zwrócono uwagę na problem przechowywania różnych postaci muzyki występujących w cyfrowych dokumentach muzycznych. Przedstawiono ogólną charakterystykę istniejących formatów zapisu danych muzycznych oraz wybrane cyfrowe formaty muzyczne. Przedstawiono również propozycję stworzenia uniwersalnego formatu opisu danych muzycznych w oparciu o istniejący standard MPEG-7.

  • Interaktywna biblioteka cyfrowa dokumentów muzycznych
    Publikacja

    - Rok 2005

    W pracy przedstawiono założenia projektowe i uwarunkowania prawne interaktywnej biblioteki cyfrowej dokumentów muzycznych, realizowanej w ramach projektu badawczego przez zespół pracowników Politechniki Gdańskiej i Akademii Muzycznej w Gdańsku. W pracy przedstawiono pojęcie cyfrowego dokumentu muzycznego oraz jego cykl życia. Określona została również pożądana funkcjonalność biblioteki cyfrowej takich dokumentów, z uwzględnieniem...

Rok 2004
Rok 2003
Rok 2002

wyświetlono 2423 razy