Teaching architectural history through virtual reality - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Teaching architectural history through virtual reality

Abstrakt

The impact of implementing 3D models and virtual reality in teaching the theory of architecture and architectural history is the theme of this article. Virtual reality and easy-to-use 3D tools allow a whole historic object to be visualised. As a result, there is social and economic pressure to modernise present educational methods using this technology. Therefore, the authors have focused their research on an issue of significance today: how the newest digital technologies might influence the development of students’ technical skills and their abilities for logical thinking.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 283 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2020 WIETE)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
World Transactions on Engineering and Technology Education nr 18, strony 197 - 202,
ISSN: 1446-2257
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Kowalski S., Samól P., Szczepański J., Dłubakowski W.: Teaching architectural history through virtual reality// World Transactions on Engineering and Technology Education -Vol. 18,iss. 2 (2020), s.197-202
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 515 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi