Abstrakt
The impact of implementing 3D models and virtual reality in teaching the theory of architecture and architectural history is the theme of this article. Virtual reality and easy-to-use 3D tools allow a whole historic object to be visualised. As a result, there is social and economic pressure to modernise present educational methods using this technology. Therefore, the authors have focused their research on an issue of significance today: how the newest digital technologies might influence the development of students’ technical skills and their abilities for logical thinking.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 283 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2020 WIETE)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
World Transactions on Engineering and Technology Education
nr 18,
strony 197 - 202,
ISSN: 1446-2257 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Kowalski S., Samól P., Szczepański J., Dłubakowski W.: Teaching architectural history through virtual reality// World Transactions on Engineering and Technology Education -Vol. 18,iss. 2 (2020), s.197-202
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 515 razy