Publikacje
Filtry
wszystkich: 308
Katalog Publikacji
Rok 2016
-
Measuring Consumers' Engagement With Brand-Related Social-Media Content. Development and Validation of a Scale that Identifies Levels of Social-Media Engagement with Brands
PublikacjaThe purpose of the current study was to develop a scale to measure the consumer's engagement with brand-related social-media content, based on three dimensions established in the framework of an earlier theoretical construct, “Consumer's Online Brand-Related Activities” (Muntinga, Moorman, and Smit, 2011). Qualitative techniques were used to generate an initial pool of items that captured different levels of consumer engagement...
-
Paradoks rozwoju przez innowacje produktowe
PublikacjaRozwój przez innowacje, stanowi paradygmat rozwoju we współczesnej gospodarce. Celem artykułu jest wskazanie paradoksu, iż rozwój ten zachodzi głównie na drodze wzrostu kompetencji organizacji oraz know-how, a nie poprzez dodatkowe wpływy ze sprzedaży osiągnięte w wyniku wdrożenia innowacji, co stanowi, z założenia, paradygmat tego procesu. Artykuł ma charakter teoretycznych rozważań na bazie wnioskowania z istniejących badań....
-
Postawy osób starszych wobec tradycyjnych i innowacyjnych kanałów dystrybucji usług finansowych
PublikacjaRosnący udział osób starszych w strukturze populacji stawia nowe wyzwania przed przedsiębiorstwami oferującymi produkty do nich skierowane. Przykładem takich produktów są usługi finansowe. Przedmiotem niniejszego tekstu są usługi ubezpieczeniowe i bankowe oferowane osobom starszym z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji. Na podstawie przeglądu literatury sformułowano dwie hipotezy badawcze: H1: Cechy społeczno-demograficzne...
-
PROMOWANIE USUGI PRZELEWU NATYCHMIASTOWEGO BLUECASH W BANKACH SPÓŁDZIELCZYCH
PublikacjaCelem pracy jest prezentacja Systemu Płatności BlueCash, którego operatorem jest firma Blue Media S.A.. Wskazuje on również na charakterystykę usługi szybkiego przelewu. Celem szczegółowym jest wskazanie na formy promocji stosowane przez banki w celu poinformowania klientów o dostępności płatności natychmiastowych. Tytułem zebrania danych na temat form promocji, autor przeprowadził badanie ankietowe pośród banków uczestników systemu płatności.
-
ROLA I ZNACZENIE SYSTEMÓW PRZELEWÓW NATYCHMIASTOWYCH A OBRÓT BEZGOTÓWKOWY W POLSCE
PublikacjaCelem pracy jest opis systemów szybkich przelewów w Polsce z uwagi na rosnące znaczenie obrotu bezgotówkowego. Artykuł wskazuje na genezę powstania systemów oraz ich rosnące znaczenie na rynku usług płatniczych. Celem szczegółowym jest zobrazowanie wzrostu liczby i wartości transakcji zrealizowanych przez systemy płatności natychmiastowych w Polsce oraz odniesienie wolumenu do statystyk systemu Elixir. Autor obrazuje korzyści płynące...
-
Sposoby zbierania informacji rynkowych przy kształtowaniu nowych produktów
PublikacjaCelem pracy jest określenie, w jakim stopniu krajowe przedsiębiorstwa średnio-wysokiej i wysokiej techniki stosują różne sposoby zbierania informacji rynkowych przy wdrażaniu nowych produktów, oraz jak te sposoby wiążą się z osiąganiem sukcesu nowego produktu.
-
Strategiczne i operacyjne uwarunkowania wdrożeń innowacji w kontekście gospodarki sieciowej
PublikacjaInnowacyjność, relacje, współpraca i wiedza stanowią kluczowe czynniki determinujące przewagę konkurencyjną w gospodarce sie- ciowej [Tapscott 1999; Perechuda 2007; Mazurek 2012]. Celem artykułu jest wskazanie elementów wpływających na sukces procesu identyfikacji, a następnie wdrożenia nowych produktów na podstawie zidentyfikowanych powyżej determinant. Autorzy wskazują, iż nie każda innowacja jest źródłem wartości, podają definicję...
-
Tacit Knowledge Sharing and Creativity. How to Derive Innovation from Project Teams?
PublikacjaModern companies are increasingly likely to work in a project management environment, which ensures their success in the implementation of innovation. The aim of the study is to prove that tacit knowledge is a mediator for creativity and project performance. Creativity as one of the crucial sources of innovation is stimulated by tacit knowledge. Bearing this fact in mind, the authors studied relations between tacit knowledge, creativity...
-
Tacit Knowledge Sharing and Personal Branding. How to Derive Innovation From Project Teams?
PublikacjaInnovation, relationships, cooperation, and knowledge are key factors which determine a competitive advantage in the networked economy. A network serves as a contemporary form of market process coordination. Network economy, according to the idea of prosumerism, is founded on collaboration of individual creators based on a network of values instead of hierarchical dependencies. Another feature of a network is that it imposes symmetry...
-
The effect of social media communication on consumer perceptions of brands
PublikacjaResearchers and brand managers have limited understanding of the effects social media communication has on how consumers perceive brands. We investigated 504 Facebook users in order to observe the impact of firm-created and user-generated (UG) social media communication on brand equity (BE), brand attitude (BA) and purchase intention (PI) by using a standardized online survey throughout Poland. To test the conceptual model, we...
-
Trust, Collaborative Culture and Tacit Knowledge Sharing in Project Management–a Relationship Model
PublikacjaThe aim of this research is to study the relationship between Trust, Collaborative Culture, and Tacit Knowledge Sharing in Project Management as a source of Team Creativity in the context of delivering value through knowledge. For this purpose authors conducted a study of 514 Polish professionals with different functions and experience in managing projects in construction industry. The data collected during the study has been analysed...
-
Wartość marki jako wskaźnik. Metody pomiaru
PublikacjaCelem artykułu jest przedstawienie znaczenia wskaźnika „wartość marki”1 dla celów optymalizacji strategii marketingowych w oparciu o przegląd metod pomiaru zarówno pod kątem zarządczym, jak i raportowania. Wartość marki stanowi najbardziej obiektywny wskaźnik oceny przyjętej strategii marketingowej oraz sprawności skonfigurowanej sieci wartości marki z powodu możliwości jednoznacznej oceny, czy przyjęty „marketing mix” zapewnił...
-
Zachowania seniorów z Polski Północnej na rynku usług finansowych w świetle wyników badań
PublikacjaPrzedmiotem zainteresowania badawczego w niniejszym tekście są usługi finansowe oraz zachowania starszych konsumentów na rynku usług bankowych, ubezpieczeniowych itp. Podstawowym celem rozważań jest zidentyfikowanie kluczowych zmiennych społeczno-demograficznych wpływających na zakup usług finansowych przez osoby w wieku 50+. W pracy zastosowano przede wszystkim analizę literatury oraz analizę wyników uzyskanych za pomocą kwestionariusza ankietowego...
-
Źródła informacji rynkowych przy kształtowaniu nowych produktów
PublikacjaCelem pracy jest przedstawienie stopnia korzystania z różnych źródeł informacji rynkowych przy kształtowaniu nowych produktów przez krajowe przedsiębiorstwa średnio-wysokiej i wysokiej techniki oraz powiązania między rodzajem źródła a wynikami nowych produktów.
Rok 2015
-
ANALIZA POSTAW INTERNAUTÓW WOBEC MARKI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
PublikacjaCelem opracowania jest ukazanie roli, jaką odgrywają media społecznościowe i wypowiedzi internautów w kształtowaniu wizerunku marki wśród użytkowników Sieci. Artykuł prezentuje także wyniki obserwacji aktywności polskich internautów dotyczące jednej z polskich marek spożywczych. Internauci zamieszczają w Internecie różnorodne treści powiązane pośrednio lub bezpośrednio z markami. Zadaniem organizacji, podobnie jak w przypadku pozostałych...
-
Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek
PublikacjaRozwój nowych trendów w internecie, a w szczególności Web 2.0, spowodował wzrost społecznego zaangażowania internautów oraz dalszy rozwój kanałów społecznościowych i tym samym różnego typu platform interaktywnych. Internet zachęca internautów do interakcji z witrynami, a za ich pośrednictwem z innymi użytkownikami sieci. Umożliwia im tworzenie treści na temat różne tematy, w tym na przykład związany z markami produktów. Dzięki...
-
Budowanie relacji a wartość dla klienta na przykładzie usług hotelarskich Grupy Hotelowej Orbis
PublikacjaKlienci korzystający z usług świadczonych przez hotele postrzegają ich ofertę nie tylko poprzez kategorię danego obiektu i związaną z tym jakość usług oraz cenę, ale również przez pryzmat wcześniejszych doświadczeń oraz relacji, które mieli okazję nawiązać z personelem hotelowym. Te oraz inne elementy składają się na wartość, jaką otrzymują. Zagadnienie to, ze szczególnym uwzględnieniem relacji, przedstawiono na podstawie badań...
-
Cena i dystrybucja, jako instrumenty kreujące wizerunek nowego produktu
PublikacjaNiniejszy rozdział przybliża czytelnikom zagadnienia związane z kształtowaniem ceny oraz znaczenie dystrybucji i kanałów marketingowych w procesie kreowania nowych produktów. Ukazuje także, iż cena może mieć zasadniczy wpływ na postrzeganie jakości produktu, a czasem jest wręcz postrzegana jako wyznacznik jego jakości. Prezentuje także sposób tworzenia strategii cenowej, metody badania wrażliwości cenowej oraz przybliża zagadnienie...
-
Determinanty zakupu usług ubezpieczeniowych przez osoby powyżej 50. roku zycia
PublikacjaArtykuł dotyczy usług ubezpieczeniowych oraz determinant korzystania z tych usług przez osoby powyżej 50. roku życia. Mimo że popyt na usługi ubezpieczeniowe wśród osób w tym wieku jest mniejszy niż wśród osób młodszych, można wyodrębnić w tej grupie mniejsze grupy istotnie zróżnicowane pod względem potencjalnego popytu. W celu wyodrębnienia tych grup oraz zidentyfikowania pozostałych powodów determinantów korzystania z ubezpieczeń...
-
Effects of Store Brand Perceived Risk on Buyers’ Behavior – Four Decades of Research Overview = Wpływ postrzeganego ryzyka związanego z markami własnymi na zachowania nabywców – przegląd czterech dekad badań
PublikacjaAbstract. The aim of this paper is to present the concept of store brand perceived risk and the most important studies on its measurement that were being conducted for 40 years. For this purpose, an extensive literature review is introduced. Some aspects of the risk constructs and major effects of store brand perceived risk are emphasized. This paper provides key directions to brand managers regarding store brand assortment.