Katedra Siłowni Morskich i Lądowych - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Siłowni Morskich i Lądowych

Filtry

wszystkich: 313

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2011
  • Possibility of defining theoretical operation for diesel mengines in energy terms
    Publikacja

    Przedstawiono propozycję wartościowania (ilościowego określenia) działania dowolnego silnika o zapłonie samoczynnym, na przykładzie okrętowego silnika głównego, w którym zachodzą oddziaływania energetyczne w określonym czasie. Działanie to rozumiane jest jako przekazywanie energii śrubie napędowej w ustalonym czasie, w którym zachodzi przetwarzanie i przenoszenie energii w formie pracy bądź ciepła. Wartościowanie działania silników...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Quantitative Assessment of Operation of Ship Main Diesel Engine
    Publikacja

    - Rok 2011

    Operation of ship propulsion system is associated with realization of definite operational goals. If to elements of the system the operational reliability strategy could be applied, the situation would be very simple as existing conditions would unambiguously determine application of means being on hand. However decision to reject application of the strategy (even if hypothetical) becomes obvious with a view of necessity of ensuring...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Reliability model of slide bearings with particular attention given to lubricating oil
    Publikacja

    The paper presents the slide bearing with circulating lubrication as a system of series three-element structure, where lubricating oil is the weakest link. In accordance with the Pierce statement that ''strength of chain is the strength of its weakest link'', a bearing reliability model has been developed. It allows to use the lubricating oil to evaluate the probability of correct working of the whole slide bearing, i.e. the reliability....

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • The semi-Markov model of energy state changes of the main marine internal combustion engine and method for evaluating its operation during ships voyage
    Publikacja

    Przedstawiono metodę oceny działania tłokowych silników spalinowych napędu głównego statków morskich, nazywanych silnikami głównymi, działających w różnych warunkach ich eksploatacji. Metoda ta umożliwia obliczenie wartości działania w wyniku zastosowania teorii procesów semimarkowskich i statystyki matematycznej. Znamienne jest to, że działanie wspomnianych silników spalinowych zostało przyrównane do wielkości fizycznej, którą...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • The time of the first transition of the semi-Markov process in the evaluation of diesel engine operation
    Publikacja

    W referacie przedstawiono rozwinięcie prezentowanej w literaturze metody ilościowej oceny działania na przykładzie okrętowego silnika głównego z zapłonem samoczynnym. Według tej interpretacji, działanie silnika może zostać przedstawione jako wielkość fizyczna. W tym aspekcie, na przykładzie okrętowego silnika napędu głównego dokonano oceny przydatności tej wielkości do opisu własności niezawodnościowych silnika. Precyzyjne określenie...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Tribological model of porous bearings with particular attention given to the lubricant lubricity
    Publikacja

    The friction and wear problems, accompanying all the tribological systems, lead to reduced service life. In order to prevent such situation, it is necessary to maintain fluid friction, which improves durability of all friction nodes in a tribological system. In the paper, the tribological system consists of porous bearings and the model deals with their weakest spots - the oil outflow points in the porous wall. A kinetic model...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Valuation method for operation of crankshaft-piston assembly in combustion engines in energy approach
    Publikacja

    Przedstawiono propozycję wartościowania (ilościowego określenia) działania dowolnego układu korbowo-tłokowego silnika o zapłonie samoczynnym, w którym zachodzą oddziaływania energetyczne w określonym czasie. Działanie to rozumiane jest jako przekazywanie odbiornikowi energii w ustalonym czasie, w którym zachodzi przetwarzanie i przenoszenie energii w formie pracy i ciepła. Wartościowanie działania układów korbowo-tłokowych silników...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2010
Rok 2009
Rok 2008