Marta Kuc-Czarnecka - Biogram - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Biogram

Marta Kuc-Czarnecka jest zastępczynią kierownika Katedry Statystyki i Ekonomii na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Pełni również funkcję pełnomocniczki Dziekana ds. akredytacji AMBA. Jest współzałożycielką Rethinking Economics Gdańsk oraz członkinią Fundacji im. Edwarda Lipińskiego na rzecz promocji pluralizmu w naukach ekonomicznych. W latach 2018-2022 była ekspertką Europejskiej Fundacji na Rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy. Długoletnia członkini: Regional Studies Association, Polskiego Towarzystwa Statystycznego, Polskiego Twarzystwa Ekonomicznego, Sekcji Klasyfikacji i Analiz Danych PTS oraz European Regional Science Association. Marta Kuc-Czarnecka jest również dyplomowaną analityczką GIS oraz pasjonatką nowoczesnych metod wizualizacji danych.

W 2023 razem z dr Anetą Sobiechowską-Ziegert założyła Koło Naukowe Analiz Społeczno-Gospodarczych "Econoptics".

W latach 2018-2019 realizowała Grant NCN – Miniatura 2, pt. Regionala konwergencja społeczna w Unii Europejskiej, nr 2018/02/X/HS4/00082.

W chwili obecnej w swojej pracy naukowej skupia sią na miernikach syntetycznych, etyce kwantyfikacji oraz zrównoważonym rozwoju i sposobach jego kwantyfikacji.

 

Zainteresowania naukowe:

  • mierniki syntetyczne,
  • wielowymiarowa analiza porównawcza,
  • geostatystyka,
  • wykorzystanie narzędzi GIS w ekonomii i biznesie,
  • poziom i jakość życia,
  • konwergencja społeczna,
  • zrównoważony rozwój.

Prowadzone przedmioty:

  • Statystyka
  • Statistics II
  • Statystyka przestrzenna
  • Demografia
  • Demography and economics

Tematy prac dyplomowych:

  • Poziom i jakość życia (przestrzenne zróżnicowanie, analizy dynamiki)
  • Dobrobyt i złobyt (przestrzenne zróżnicowanie, analizy dynamiki)
  • Zrównoważony rozwój (synergie i kompromisy pomiędzy celami)
  • Konwergencja społeczna i gospodarcza (konwergencja typu beta, gamma, delta oraz upward)
  • Wykluczenie finansowe, społeczne i cyfrowe
  • Zjawiska ekonomiczne z perspektywy ekonomii feministycznej
  • Współczesne problemy demograficzne
  • Wpływ czwartej rewolucji przemysłowej na rynek pracy
  • Wpływ czwartej rewolucji przemysłowej na nierówności dochodowe i społeczne
  • Statystyczna i ekonometryczna analiza procesów makroekonomicznych
  • Geostatystyka i analizy przestrzenne procesów makroekonomicznych
  • Modele strukturalne w analizie zachowań konsumenta
  • Modele strukturalne w analizie związku wizerunku marki z lojalnością klienta
  • Wykorzystanie profili/klas ukrytych do segmentacji klientów
  • Postawy konsumentów a influencer marketing
  • Postawy konsumentów a greenwashing

Godziny konsultacji:

Piątki 14:00 – 14:45 s. 312 lub MSTeams po wcześniejszym mailowym uzgodnieniu terminu.

 

wyświetlono 4069 razy