dr Marta Kuc-Czarnecka
Zatrudnienie
- Prodziekan ds. organizacji studiów w Wydział Zarządzania i Ekonomii
- Adiunkt w Katedra Statystyki i Ekonometrii
Biogram
Marta Kuc-Czarnecka jest zastępczynią kierownika Katedry Statystyki i Ekonomii na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Pełni również funkcję pełnomocniczki Dziekana ds. akredytacji AMBA. Jest współzałożycielką Rethinking Economics Gdańsk oraz członkinią Fundacji im. Edwarda Lipińskiego na rzecz promocji pluralizmu w naukach ekonomicznych. W latach 2018-2022 była ekspertką Europejskiej Fundacji na Rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy. Długoletnia członkini: Regional Studies Association, Polskiego Towarzystwa Statystycznego, Polskiego Twarzystwa Ekonomicznego, Sekcji Klasyfikacji i Analiz Danych PTS oraz European Regional Science Association. Marta Kuc-Czarnecka jest również dyplomowaną analityczką GIS oraz pasjonatką nowoczesnych metod wizualizacji danych.
W 2023 razem z dr Anetą Sobiechowską-Ziegert założyła Koło Naukowe Analiz Społeczno-Gospodarczych "Econoptics".
W latach 2018-2019 realizowała Grant NCN – Miniatura 2, pt. Regionala konwergencja społeczna w Unii Europejskiej, nr 2018/02/X/HS4/00082.
W chwili obecnej w swojej pracy naukowej skupia sią na miernikach syntetycznych, etyce kwantyfikacji oraz zrównoważonym rozwoju i sposobach jego kwantyfikacji.
Zainteresowania naukowe:
- mierniki syntetyczne,
- wielowymiarowa analiza porównawcza,
- geostatystyka,
- wykorzystanie narzędzi GIS w ekonomii i biznesie,
- poziom i jakość życia,
- konwergencja społeczna,
- zrównoważony rozwój.
Prowadzone przedmioty:
- Statystyka
- Statistics II
- Statystyka przestrzenna
- Demografia
- Demography and economics
Tematy prac dyplomowych:
- Poziom i jakość życia (przestrzenne zróżnicowanie, analizy dynamiki)
- Dobrobyt i złobyt (przestrzenne zróżnicowanie, analizy dynamiki)
- Zrównoważony rozwój (synergie i kompromisy pomiędzy celami)
- Konwergencja społeczna i gospodarcza (konwergencja typu beta, gamma, delta oraz upward)
- Wykluczenie finansowe, społeczne i cyfrowe
- Zjawiska ekonomiczne z perspektywy ekonomii feministycznej
- Współczesne problemy demograficzne
- Wpływ czwartej rewolucji przemysłowej na rynek pracy
- Wpływ czwartej rewolucji przemysłowej na nierówności dochodowe i społeczne
- Statystyczna i ekonometryczna analiza procesów makroekonomicznych
- Geostatystyka i analizy przestrzenne procesów makroekonomicznych
- Modele strukturalne w analizie zachowań konsumenta
- Modele strukturalne w analizie związku wizerunku marki z lojalnością klienta
- Wykorzystanie profili/klas ukrytych do segmentacji klientów
- Postawy konsumentów a influencer marketing
- Postawy konsumentów a greenwashing
Godziny konsultacji:
Piątki 14:00 – 14:45 s. 312 lub MSTeams po wcześniejszym mailowym uzgodnieniu terminu.
wyświetlono 4069 razy