Badania empiryczne wpływu typu pojazdu szynowego oraz nawierzchni kolejowej na hałas w Aglomeracji Trójmiejskiej
Badania podstawowe mają odpowiedzieć na pytanie jaki typ nawierzchni przy eksploatacji jakiego typu
taboru emituje najniższe poziomy dźwięku a jakie połączenie nawierzchni z typem pojazdu szynowego
jest najbardziej szkodliwe dla środowiska. Badania będę uwzględniały również obowiązujące
Rozporządzenie dot. poziomów dźwięku generowanych do środowiska z uwzględnieniem różnych
typów obszarów terenowych. Badania zaplanowano w Aglomeracji Trójmiejskiej, ze względu na
zagęszczoną zabudowę mieszkaniową wokół linii kolejowych jak również na występowanie
miejscowości uzdrowiskowej Sopotu, dla których to lokalizacji obowiązują inne normy hałasu.
Wyniki działania badawczego Miniatura będą stanowić wstęp do dalszych badań, które będą uwzględniały dodatkowo fazy ruchu pociągu, pociągi towarowe i inne elementy, które dotychczas nie zostały uwzględnione. Rozeznanie tematu poprzez badania pilotażowe będzie wstępem do dalszych prac a kolejnym efektem pracy będzie również złożenie kolejnego wniosku o projekt badawczy Opus 24 do Narodowego Centrum Nauki. Wyniki badań pozyskane w ramach działania badawczego zostaną również opublikowane w monografii, która wraz ze zdobytym doświadczeniem i dorobkiem naukowym będzie podstawą do złożenia wniosku w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego.
Informacje szczegółowe
- Program finansujący:
- MINIATURA
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Nauki (NCN) (National Science Centre)
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik projektu:
- dr inż. Roksana Licow
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Transportowej
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 93 razy