W odpowiedzi na narastające wymagania i złożoność w usługach publicznych sektor publiczny stoi przed znacznymi wyzwaniami w zaspokajaniu ewoluujących potrzeb obywateli przy zarządzaniu ograniczonymi zasobami. Aby odpowiedzieć na te wyzwania, coraz bardziej dostrzega się znaczenie zaangażowania obywateli w współtworzenie usług publicznych i procesów podejmowania decyzji politycznych. Digitalizacja oferuje ścieżkę umożliwiającą takie współtworzenie, zwłaszcza poprzez wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji, które mają potencjał zmienić usługi publiczne poprzez poprawę efektywności, jakości i inkluzji. Jednakże, samo dostarczenie narzędzi cyfrowych nie jest wystarczające, aby zapewnić skuteczne współtworzenie. Wymaga to głębszego zrozumienia potrzeb obywateli, a także rozwinięcia kompetencji wieloprzekrojowych wśród pracowników sektora publicznego. Obecne programy magisterskie często brakuje interdyscyplinarnego podejścia potrzebnego do wyposażenia absolwentów w umiejętności niezbędne do efektywnego współtworzenia w erze cyfrowej. W odpowiedzi na te wyzwania, nasz projekt ma na celu zaprojektowanie nowego, innowacyjnego i interdyscyplinarnego programu magisterskiego, który ma na celu dostarczenie studentom wiedzy i umiejętności potrzebnych do ułatwiania opartego na dowodach współtworzenia usług publicznych przy użyciu technologii sztucznej inteligencji. Poprzez zajęcie się tymi lukami w edukacji, dążymy do wzbogacenia przyszłego rynku pracy profesjonalistami zdolnymi do prowadzenia zrównoważonej innowacji i transformacji cyfrowej w sektorze publicznym.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- AICOSERV
- Program finansujący:
- ERASMUS +
- Instytucja:
- Komisja Europejska
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik projektu:
- dr Nina Rizun
- Członkowie zespołu:
-
- Koordynator instytucjonalny/Badacz dr inż. Magdalena Ciesielska
- Kierownik projektu/Badacz dr Nina Rizun
- Realizowany w:
- Katedra Informatyki w Zarządzaniu
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- University for Continuing Education Krems (Austria)
- The United Nations University Operating Unit on Policy-Driven Electronic Governance (Portugalia)
- Umeå University (Szwecja)
- Brandenburg University of Applied Sciences (Niemcy)
- Alfred Nobel University (Ukraina)
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Edukacyjny
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 35 razy