Uelastycznienie kształcenia zawodowego poprzez rozwój dualnych studiów z elementami kształcenia zawodowego - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Uelastycznienie kształcenia zawodowego poprzez rozwój dualnych studiów z elementami kształcenia zawodowego

Problemy demograficzne spowodowały wyraźny niedobór przedsiębiorców, menedżerów i wykwalifikowanych pracowników, który w przyszłości będzie gwałtownie wzrastał. Jednocześnie kształcenie zawodowe stało się mniej atrakcyjne. Zapewnienie nowej generacji przedsiębiorców i wykwalifikowanych pracowników jest najważniejszym zadaniem wspierającym MŚP i należy nadać mu najwyższy priorytet w polityce edukacyjnej. Absolwenci studiów licencjackich mogą być dobrze wykwalifikowani teoretycznie, ale zazwyczaj brakuje im umiejętności zawodowych i praktycznego doświadczenia. Z tego powodu MŚP mogą pozyskać tylko ograniczoną liczbę młodych talentów wśród absolwentów szkół wyższych i uniwersytetów, których potrzebują. Wymagania kwalifikacyjne jak również wymagania stawiane przedsiębiorcom są wysokie i stale rosną. Dynamiczna zmiana gospodarcza, cyfryzacja, sprostanie wyzwaniom w energetyce, ochronie klimatu i środowiska itp. wymagają kwalifikacji, których wielu obecnych wykwalifikowanych pracowników nie posiada i których nie można odpowiednio nauczyć w ramach szkolenia zawodowego. Z tego powodu ustawiczne kształcenie zawodowe nabiera coraz większego znaczenia. W ostatnich dziesięcioleciach coraz wyraźniej widać, że samo szkolenie zawodowe na poziomie mistrzowskim jest coraz mniej wystarczające do skutecznego prowadzenia firmy. W związku z tym, oprócz szkolenia mistrzów rzemieślników, dla przyszłych przedsiębiorców opracowano i z powodzeniem wdrożono dłuższe dalsze szkolenie na ekonomistę biznesu. Cele projektu obejmują m.in.: • Przyciąganie przedsiębiorców i kadry kierowniczej, którzy posiadają wszelkie kompetencje do skutecznego prowadzenia firmy, a w szczególności do wdrażania przyszłościowej polityki kadrowej i innowacji w miejscu pracy. • Przyczynianie się do zaspokojenia dużego zapotrzebowania przedsiębiorców, menedżerów i wykwalifikowanych pracowników na bardzo duże zadania w sektorze energetyczno-klimatycznym. • Wzmocnienie produktywności i konkurencyjności firm poprzez transfer wiedzy i technologii, promocję innowacji oraz wdrażanie projektów B+R w obszarze zarządzania. Aby osiągnąć te cele, mają zostać opracowane, przetestowane w praktyce, ocenione i wdrożone dwa podwójne programy studiów licencjackich ze zintegrowanym kształceniem zawodowym i kompleksowym ustawicznym kształceniem zawodowym. Realizując projekt Politechnika Gdańska może doskonalić ofertę dydaktyczną oraz lepiej odpowiadać na zapotrzebowanie na kompetencje w otoczeniu gospodarczym.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
BA&VET
Program finansujący:
ERASMUS +
Instytucja:
Deutschen Akademischen Austauschdienstes (DAAD)
Okres realizacji:
2022-12-01 - 2025-11-30
Kierownik zespołu badawczego:
dr inż. Marzena Grzesiak
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Katedra Zarządzania
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Pomeranian Chamber of Handicrafts for SMEs (Polska)
  • Tallinn University of Technology (Estonia)
  • Estonian Chamber of Commerce and Industry (Estonia)
  • Hanse-Parlament (Lead Partner) (Niemcy)
  • Berufliche Hochschule Hamburg (Niemcy)
  • Satakunta University of Applied Sciences (Finlandia)
Wartość projektu:
400 000.00 EUR
Typ zgłoszenia:
Międzynarodowy Program Edukacyjny
Pochodzenie:
Projekt zagraniczny/międzynarodowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 97 razy